سال آینده در تولید گندم خودکفا می‌شویم

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با اعلام قیمت منطقی خرید تضمینی و تأمین بموقع نهاده‌های کشاورزی پیش‌بینی می‌شود که سال آینده در تولید گندم خودکفا شویم.
علیقلی ایمانی گفت: با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی، خودکفایی گندم منوط به اعلام قیمت معقول و منصفانه خرید تضمینی مورد رضایت کشاورزان است.
به گفته او، تأمین بموقع و ترکیبی کودهای بخش کشاورزی با ترکیب فسفات و پتاس از دیگر راهکارهای افزایش عملکرد در واحد سطح و رسیدن به خودکفایی است که امیدواریم به میزان کافی تدارک دیده شود و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
ایمانی با بیان اینکه مشکلی در تأمین بذر گندم نداریم، افزود: تأمین و تدارک سموم علف کش و توزیع در بین کشاورزان هم در افزایش بهره وری تولید گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک تأثیر بسزایی دارد.
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش ۴۴ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل، امسال در تأمین گندم نان، بی‌نیاز از واردات شدیم که بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در فصل پاییز و اعلام قیمت منطقی خرید برآورد می‌شود که سال آینده در تأمین گندم مورد نیاز کشور خودکفا و بی‌نیاز از واردات شویم.
جستجو
آرشیو تاریخی