استفاده اجباری از دلار امریکا بزودی پایان می‌یابد

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: دلار امریکا در کشورها استفاده می‌شود، ولی این وضعیت بزودی پایان می‌یابد، زیرا گزینه‌های دیگری برای تجارت بین‌المللی در حال ظهور است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، یوان گیل وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: برقراری نظم نوین جهانی قطعاً کمک خواهد کرد دلار دیگر تنها ارز در تجارت بین‌المللی نباشد. ما هم‌اکنون شاهد هستیم که چطور کالا‌هایی مانند حامل‌های انرژی، همه روزه به طور فزاینده‌ای با ارز‌های دیگری به غیر از دلار داد و ستد می‌شوند.
وی افزود: صادرکنندگان مهم مواد غذایی در امریکای لاتین مانند آرژانتین و برزیل نیز به میزان بیشتری شروع به استفاده از ارز‌هایی به غیر از دلار کرده‌اند.
ارشدترین دیپلمات ونزوئلا گفت: فکر می‌کنم ما بزودی شاهد گزینه‌های دیگری در تجارت بین‌المللی خواهیم بود و سلطه دلار کاهش می‌یابد و این چیزی است که همه ما خواستار آن هستیم. امروزه دلار به عنوان یک سلاح برای اعمال فشار ضد کشور‌ها استفاده می‌شود. این موازنه و این سبد ارزی در حال ظهور برای تجارت جهانی موجب ثبات برای کشور‌های ما خواهد شد.
طبق گزارش صداوسیما از اسپوتنیک، پپ اسکوبار تحلیلگر مسائل ژئوپلیتیک ماه سپتامبر به اسپوتنیک گفت، اقتصاد‌های مهم نوظهور در بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی باید در جهت یکسان‌سازی نظام‌های پرداخت و ایجاد راهکاری برای تجارت به ارز‌های ملی تلاش کنند تا بتوانند تجارت متقابل را تقویت کنند و مستقل‌تر باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی