صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • اصناف و تشکلها
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره هشتاد و هفت - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره هشتاد و هفت - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

اخبار

 مخبر: دستاوردهای شرکت‌های دارویی داخلی قابل تحسین است
 معاون اول رئیس‌جمهور از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۱۴۰۲) در مصلای امام خمینی(ره) تهران بازدید کرد.
محمد مخبر پیش از ظهر پنجشنبه با حضور در مصلای امام خمینی(ره) تهران، با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که با مشارکت گسترده شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی، انجمن‌ها و سندیکاها برگزار شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات صنعت داروسازی و دستاوردها و نوآوری‌های دارویی قرار گرفت. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در جریان این بازدید، با غرفه‌داران و نمایندگان شرکت‌های دارویی گفت‌و‌گو کرد و از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نیازهای آنان مطلع شد.  وی در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگاران دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید دارو را قابل تحسین خواند و از حمایت‌های دولت برای کاهش کمبودهای دارویی در کشور خبر داد. وی با تأکید بر اهمیت عدم وابستگی کشور به خارج در زمینه تأمین دارو خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت دارو و همچنین دانش فنی کافی برای رقابت در عرصه‌های بین‌المللی موجود است و با هم‌افزایی فعالیت‌ها و رفع برخی از چالش‌ها می‌توان جهش قابل توجهی در این صنعت راهبردی ایجاد کرد. دکتر مخبر تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار را یک موضوع اساسی خواند و از شرکت‌های دارویی خواست با افزایش بهره‌وری و ارتقای تکنولوژی علاوه بر تأمین داروهای حیاتی به کنترل هزینه‌ها برای بیماران نیز توجه داشته باشند. گفتنی است نمایشگاه ایران فارما از ۵ تا ۷ مهر با هدف توسعه مشارکت و همکاری‌های فناورانه در حوزه دارویی، انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت داروسازی، شبکه‌سازی، ایجاد بازارهای صادراتی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه دارویی برگزار شده است.

امضای تفاهمنامه همکاری توسعه زیست بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت
تفاهمنامه همکاری توسعه زیست‌بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حضور رئیس جمهور به امضا رسید.
در حاشیه مراسم بهره‌برداری رسمی از واحد تصفیه گازوئیل پتروپالایشگاه اصفهان که با حضور دکتر رئیسی برگزار شد، تفاهمنامه همکاری «توسعه زیست بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت» میان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی به امضای دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به امضا رسید. به موجب این تفاهمنامه «ایجاد و توسعه زیست بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی» تسهیل و حمایت خواهد شد. همچنین ارتقای بهره‌وری صنعت پتروپالایش و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر شامل «توسعه زیرساخت افزایش بهره‌وری و مدیریت پسماند صنعت پتروپالایش» و «ایجاد ارزش افزوده زیرساخت‌های پتروپالایش و تولید انرژی پاک» در دستورکار قرار خواهد گرفت‌. اجرای این تفاهمنامه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین مالی خواهد شد.
 
رئیس‌جمهور در پی انفجار تروریستی در پاکستان اعلام کرد؛
تروریست‌ها با اقدام کور در پاکستان، هدفی جز ایجاد تفرقه بین مسلمانان ندارند
رئیس‌جمهور در پیامی ضمن محکومیت اقدام تروریستی ناجوانمردانه در منطقه بلوچستان پاکستان گفت: این اقدام کور بار دیگر نشان داد که تروریست‌ها با ناآگاهی و دوری از تعالیم رحمانی دین مبین اسلام، هدفی جز ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ندارند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این پیام ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت پاکستان در پی حمله تروریستی در منطقه بلوچستان این کشور که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت آماده همکاری با پاکستان برای مبارزه با هرگونه مظاهر تروریسم و افراطی‌گری بوده و از جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی نیز می‌خواهد بجد در مقابل این اقدام جنایتکارانه واکنش نشان داده و مانع از تکرار چنین حوادث تلخی شوند.
متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب آقای عارف علوی
رئیس‌جمهور محترم پاکستان
حمله تروریستی ناجوانمردانه به مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) در منطقه بلوچستان آن کشور که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه شد، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.
اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، ضد دینی و انسانی، مراتب همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی و ملت مسلمان پاکستان اعلام می‌دارم و برای جانباختگان حادثه علو درجات و برای مجروحان، شفای عاجل مسألت دارم.
این اقدام کور بار دیگر نشان داد که تروریست‌ها با ناآگاهی و دوری از تعالیم رحمانی دین مبین اسلام، هدفی جز ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ندارند که البته این بار هم در رسیدن به اهداف نامشروع و غیرانسانی خود ناکام خواهند ماند.
امیدوارم عاملان این جنایت هر چه سریع‌تر شناسایی و به‌ سزای عمل ننگین خود برسند. جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت آماده همکاری با آن کشور برای مبارزه با هرگونه مظاهر تروریسم و افراطی‌گری بوده و از جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی نیز می‌خواهد بجد در مقابل این اقدام جنایتکارانه واکنش نشان داده و مانع از تکرار چنین حوادث تلخی شوند.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

جستجو
آرشیو تاریخی