اخبار

کاهش تولید برق آبی در امریکا
اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد: از فصل بهار، دمای بالاتر از حد معمول، تولید برق آبی در ایالت نورت وست را که نیمی از تولید برق آبی امریکا تشکیل می‌دهد کاهش داده است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، هر چند دورنمای چشم‌انداز تأمین آب در ایالت نورت وست برای تابستان ۲۰۲۳، در پاییز و زمستان سال گذشته خوب به نظر می‌رسید، اما دمای بالا در ماه مه، منجر به ذوب سریع برف و از دست رفتن قابل توجه تأمین آب شد. با کمتر شدن آب موجود، منطقه نورت وست در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه سال میلادی گذشته، ۲۴ درصد برق آبی کمتری تولید کرد. انتظار می‌رود تولید برق آبی منطقه نورت وست، امسال ۱۹ درصد در مقایسه با سال میلادی گذشته، کاهش پیدا کند. از سوی دیگر، رکوردشکنی بارش زمستانی در کالیفرنیا، باعث شد که این ایالت در نیمه اول سال میلادی جاری، ۹۴ درصد تولید برقابی بیشتری در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ داشته باشد. براساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی امریکا، انرژی آبی در سال گذشته، ۶.۲ درصد از تولید برق در مقیاس نیروگاهی به حساب آمد. شرکت‌های نیرو از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، عرضه برق گازسوز را افزایش داده‌اند تا تولید برقابی کمتر در منطقه نورت وست و سرعت باد کمتر در میدوست را جبران کنند و در عین حال، در بحبوحه افزایش تقاضا در طول موج گرمای شدید تابستان، برق را تأمین کنند. در فاصله ژانویه تا اوت، تولید برق از زغال سنگ در تمام بازارهای اصلی برق امریکا همچنان روند کاهشی داشت و همزمان، تولید برق پاک تقریباً ثابت بود زیرا سرعت باد کمتر و تولید کمتر انرژی آبی، افزایش تولید انرژی خورشیدی را تحت‌الشعاع قرار داد. براساس گزارش ایسنا از اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد سال گذشته، تولید برق از منابع تجدیدپذیر شامل بادی، خورشیدی، آبی، زیست توده و زمین گرمایی، برای نخستین بار از تولید زغال سنگ در بخش نیروی برقی سبقت گرفت، زیرا نیروگاه‌های زغال سنگ بازنشسته شده و نصب نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، افزایش پیدا کرده است.

تولید در تایلند کاهشی شد
وزارت صنعت تایلند اعلام کرد که با کاهش صادرات در میان تقاضای ضعیف جهانی، شاخص تولید صنعتی (MPI) در ماه آگوست نسبت به سال گذشته ۷.۵۳ درصد کاهش یافته است.
این رقم با پیش‌بینی کاهش ۶.۵ درصدی سال به سال در ماه آگوست در نظرسنجی رویترز و پس از کاهش ۴.۴۳ درصدی جولای مقایسه شد. این وزارتخانه گفت که تولید تحت تأثیر رکود اقتصاد جهانی قرار گرفته است. تولید کارخانه ۴.۹۵ درصد در دوره ژانویه تا آگوست، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. کالاهای صنعتی حدود ۸۰ درصد از کل صادرات را تشکیل می‌دهند که در ماه آگوست به طور غیرمنتظره‌ای ۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی