صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره هشتاد و نه - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره هشتاد و نه - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دکتر رئیسی در پیامی به همایش تقدیر از موکب‏داران اربعین 1402:

در دو سال اخیر کمیت حضور و کیفیت برگزاری مراسم اربعین به نحو چشمگیری ارتقا یافت

رئیس‏جمهور گفت: گردهمایی بزرگ اربعین که نمایانگر وحدت و اتحاد و روایتگر دلدادگی و عشق به امام حسین(ع) است، اکنون به بستری بی‏نظیر برای تولید قدرت در جهان اسلام، تربیت جمعی جامعه اسلامی، تحکیم پیوندهای مؤمنین و ایجاد آمادگی برای ظهور تبدیل شده است.
دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی به همایش تقدیر از موکب‏داران اربعین 1402، با اشاره به اینکه در سال‏های گذشته تلاش‏های زیادی برای برگزاری مناسب اربعین حسینی به عنوان نماد همگرایی مؤمنان و اجتماع عظیم حق‏طلبان صورت گرفت، اظهار داشت: در دو سال اخیر با نگاه تحولی دولت مردمی و با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، تلاش شد با حمایت از شکل‏گیری ستادها و گروه‏های مردمی اربعین و همچنین تسهیل و انجام هماهنگی‏های بیشتر و تقویت زیرساخت‏ها و افزودن مرزهای جدید ورودی و خروجی و... ضمن ساماندهی بهتر سفر زائران و تسهیل تردد آنان، این مراسم با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود که به یاری خدا و همت همه دست‏اندرکاران، در سال‏جاری این رویداد به لحاظ کمیت حضور و کیفیت برگزاری نسبت به سال‏های گذشته به نحو چشمگیری ارتقا یافت که جای شکرگزاری دارد.
متن پیام رئیس‏جمهور که توسط آقای محمدجلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات قرائت شد به شرح زیر است:
بسم‏الله الرحمن الرحیم
همایش عظیم پیاده‏روی اربعین، امروز به برکت سرور و سالار شهیدان، به نماد بزرگی از وحدت و همدلی ملت‏ها و مذاهب مختلف بشری تبدیل شده است و حضور بی‏نظیر مردمی در این مراسم، هر ساله باشکوه‏تر از قبل صحنه‏های زیبا و به‏یادماندنی از عشق و ارادت عاشقان و دلدادگان آن حضرت به تصویر می‏کشد.
گردهمایی بزرگ اربعین که نمایانگر وحدت و اتحاد و روایتگر دلدادگی و عشق به امام حسین(ع) است، اکنون به بستری بی‏نظیر برای تولید قدرت در جهان اسلام، تربیت جمعی جامعه اسلامی، تحکیم پیوندهای مؤمنین و ایجاد آمادگی برای ظهور تبدیل شده است.
امروزه جاذبه امام حسین(ع) و عشق به اربعین حسینی، فراتر از مرزهای جغرافیایی، به شتاب‏دهنده بزرگی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی تبدیل شده و اهتمام جدی به ابعاد فرهنگی و رسانه‏ای این حماسه را بیش از پیش ضروری کرده است. مواکب اربعین حسینی نقطه اوج فعالیت‏های فرهنگی و ترویجی این گردهمایی عظیم معنوی محسوب می‏شوند، هر چند خدمات و مجاهدت‏های خالصانه مواکب در این حرکت مردمی و جهادی را به هیچ‏وجه نمی‏توان ارزش‏گذاری و قدردانی کرد.
اگر چه در سال‏های گذشته تلاش‏های زیادی برای برگزاری مناسب اربعین حسینی به عنوان نماد همگرایی مؤمنان و اجتماع عظیم حق‏طلبان صورت گرفت، اما در دو سال اخیر با نگاه تحولی دولت مردمی و با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، تلاش شد با حمایت از شکل‏گیری ستادها و گروه‏های مردمی اربعین و همچنین تسهیل و انجام هماهنگی‏های بیشتر و تقویت زیرساخت‏ها و افزودن مرزهای جدید ورودی و خروجی و... ضمن ساماندهی بهتر سفر زائران و تسهیل تردد آنان، این مراسم با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود که به یاری خدا و همت همه دست‏اندرکاران، در سال‏جاری این رویداد به لحاظ کمیت حضور و کیفیت برگزاری نسبت به سال‏های گذشته به نحو چشمگیری ارتقا یافت که جای شکرگزاری دارد.
با این حال انتظار می‏رود همه دستگاه‏های ذی‏ربط و بویژه ستاد عتبات با بهره‏گیری از تجارب گذشته و رفع کاستی‏های احتمالی، شرایط لازم را برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در برگزاری این مراسم معنوی، فراهم کنند.
باید رویکرد و سیاست راهبردی به مراسم اربعین که پرچم بلند حضرت سیدالشهدا است، همواره مردمی، جهانی و تمدنی باشد تا این حرکت بزرگ برای همیشه بالنده و پرنشاط باقی بماند.
لازم می‏دانم مراتب قدردانی خود را از تلاش‏های مستمر و شبانه‏روزی موکب‏داران عزیز و مردم مؤمن و میهمان‏نواز استان‏های مرزی و همچنین دست‏اندرکاران برپایی این آیین الهی از جمله دستگاه‏های متولی، سازمان‏ها و نهادها، نیروهای انتظامی و امنیتی، رسانه‏ها و خبرنگاران اعلام کنم. همچنین فرصت را مغتنم می‏شمارم و بار دیگر از میزبانی صمیمانه ملت متدین عراق و حُسن مدیریت مسئولان عراقی در تأمین امنیت و شرایط مناسب برای میلیون‏ها شیفته حسینی، صمیمانه قدردانی می‏کنم.
امیدوارم با توکل به خدا و توجهات حضرت ولی‏عصر(عج)، مراسم اربعین که همه ساله جهانی‏تر شده و مشتاقان بیشتری پیدا می‏کند، باشکوه‏تر و شورانگیزتر از سال‏های قبل برگزار شود.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

جستجو
آرشیو تاریخی