ویژه نامه ویزه گمرک - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - ویژه نامه ویزه گمرک - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

در ۱۰ ماهه امسال
مجموع وصولی‌ها و واریز به خزانه از سوی گمرک به ۱۵۸ هزار میلیارد تومان رسید

جمع کل وصولی‌ها و واریز به خزانه از سوی گمرک در ۱۰ ماهه امسال به رقم ۱۵۷ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان رسید.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، این میزان وصولی و واریز به خزانه در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۵۰ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان گردیده که حاکی از افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
بنابراین گزارش، میزان حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۳ ردیف درآمدی گمرک در مدت یاد شده به ۷۸ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۷۹ درصدی همراه بود. این گزارش همچنین حاکیست، میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی نیز در همین مدت به رقم ۷۹ هزار و ۳۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

واردات ۵/۴ تن شمش طلا از گمرکات کشور در دی ماه سال جاری

در دی ماه سال جاری ۵.۴ تن شمش طلا به ارزش ۳۵۲ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، میزان واردات شمش طلا در دی ماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۷۶ کیلوگرم و به ارزش ۹ میلیون دلار بود.
این گزارش در خصوص میزان واردات شمش طلا در ۱۰ ماهه سال جاری می افزاید: در این مدت ۲۴.۵ تن شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که ۲.۹۰ درصد از ارزش کل واردات را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش، عمده واردات شمش طلا از نظر وزن در ۱۰ ماهه سال جاری از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)  انجام گرفته است که با ۷۱.۲۸ درصد بیشترین میزان واردات این محصول را در بین گمرکات کشور دارا بود.
گمرک باشماق و تبریز نیز به ترتیب با اختصاص ۱۸.۶۸ درصد و ۷.۵۳ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. بنابراین گزارش هیئت دولت در آذرماه سال گذشته مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی