صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • حمل و نقل
  • مسکن
  • بازار سرمایه
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره ده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره ده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

وزرا و مسئولان دولت با مجلس همکاری حداکثری داشته باشند

 معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت، وزرا، رؤسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولین دولت را به همکاری حداکثری با مجلس شورای اسلامی فرا خواند.
 جلسه هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه وزرا، رؤسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولین دولت را به همکاری حداکثری با مجلس شورای اسلامی فرا خواند و گفت: دولت و مجلس هم باید برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های کشور حداکثر همکاری و هماهنگی را داشته باشند. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور اظهار داشت: دولت در فرایند تدوین این لایحه تلاش کرد به مأموریت‌های دستگاه‌ها توجه کند و از ویژگی‌های بارز این لایحه رویکرد تحولی بوده و توجه ویژه‌ای نیز به اسناد بالادستی نظام، جهتگیری‌های انقلابی، رفع مشکلات اساسی کشور، اصلاح ساختار بودجه و رفع ناترازی‌ها معطوف شده است.  وی همچنین با تأکید بر لزوم احترام همه دستگاه‌ها به مجوز‌های رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی، تصریح کرد: همه باید به این مجوز‌ها احترام بگذارند و در صورت وجود برخی اشکالات احتمالی، این مسائل را از طریق مرجع صادرکننده مجوز پیگیری کنند.

 

 

ارز دارو باید طبق قانون بودجه از خزانه پرداخت شود
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین ارز و ریال دارو گفت: تأمین ارز دارو باید مطابق با همان پیش‌بینی‌ها در قانون بودجه، دقیق انجام شود.
به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی دوشنبه، ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: همان قدر که هدفمندی یارانه‌ها مهم است، اهمیت دارو اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، لذا سازمان برنامه و بودجه با دقت این امور را انجام دهد، البته همین جا از آقای خاندوزی وزیر اقتصاد بابت واریز یک درصد ارزش افزوده بخش سلامت از خزانه تشکر می‌کنم. حتماً ارز و ریال دارو، طبق پیش‌بینی قانون بودجه، باید دقیق پرداخت شود. سازمان برنامه و بودجه این کار را باید با دقت انجام دهد. اگر کنترل کنید، واگذاری در سه ماه گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. حداقل ماهانه باید حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان واگذار شود.  قالیباف افزود: البته قبول دارم در ماه فروردین میزان واگذاری‌ها کمتر است، اما ۲.۵ در یک درصد هم کم است چرا که به هرحال بنده نرم جدول مربوطه را دارم لذا باید به این مهم توجه کرد، بنابراین وقتی با تأخیر انجام شود در کار وزارت بهداشت خلل وارد می‌شود، هرچند این یک کار جمعی است و رئیس محترم بانک مرکزی متقاعد شده است که به صورت فصلی، سقف ارزی شما را تأمین کند، لذا دوستان باید به این مهم نیز توجه کنند تا مشکل حل شود.  وی اظهار کرد: بحث دیگر که ان‌شاء‌الله در جلسه سران نیز دنبال می‌کنیم، این است که مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی باید صفر باشد، هرچند اکنون یک درصد است که حتماً باید صفر شود و دوستان نیز کمک کنند تا این کار انجام شود.

 

 ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون تلفیق
برنامه هفتم شد
 عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مجلس گفت: انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم برگزار و ابراهیم عزیزی به عنوان ریاست این کمیسیون انتخاب شد.   اقبال شاکری اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق برنامه هفتم دوشنبه، ۲۹ خرداد ماه با دستور کار انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برگزار شد که بر اساس آن ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم انتخاب شد.  عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم اضافه کرد: همچنین بر اساس آرای اعضای کمیسیون برنامه، محسن پیرهادی به عنوان نایب‌ رئیس اول و مجتبی رضاخواه به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق برنامه انتخاب شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی