صفحات
شماره صد و بیست و چهار - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و بیست و چهار - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

جزئیات انتخابات رئیس جدید اتاق ایران

بند 3 - 7 آیین‌نامه نحوه تشکیل هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، تشریفات ترمیم هیأت رئیسه و حتی انتخابات مجدد هیأت رئیسه اتاق در صورتی که همه یا نیمی از اعضا استعفا دهند را روشن کرده است. جهانبخش سنجانی شیرازی دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران به فارس گفت: شورای عالی نظارت بر اتاق در جلسه اول آبان ماه 1402 مصوب کرد که انتخابات رئیس اتاق بازرگانی ایران باطل است، علاوه بر این تمدید مأموریت انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی (28 خرداد) را تمدید کرد. وی بیان داشت: مصوبه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی 13 آبان ماه به اتاق بازرگانی ایران اعلام و در تاریخ 16 آبان نیز به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران ابلاغ شد. بنابراین در مورخ 19 آبان یعنی اولین روز کاری هفته به دعوت رئیس انجمن با حضور اعضا جلسه‌ای برگزار و مصوبه شورا در این انجمن مورد بررسی قرار گرفت.

ضرورت استعلام از وزارت اطلاعات
سنجابی شیرازی افزود: انجمن تصمیم گرفت باید مصوبه شورای عالی نظارت اجرا شود. درباره برگزاری انتخابات مکاتبه‌ای با اتاق ایران انجام شد مبنی بر اینکه شرایط برای احیای دبیرخانه انتخابات و سایر ملزومات برگزاری انتخابات فراهم شود‌، براین اساس جلسه بعدی انجمن اوایل هفته آینده برگزار می‌شود که دستور جلسه بررسی تقویم انتخابات و فراخوان انتخابات است. دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: براین اساس انجمن باید برای ثبت نام از کاندیداها فراخوان دهد و در صورتی که هر یک از اعضای هیأت رئیسه فعلی نیز بخواهند برای سمت رئیس اتاق ایران کاندیدا شوند، برای آن سمت نیز باید اعلام ثبت نام شوند. لذا افراد ثبت‌نام کننده طبق تبصره ذیل بند هفتم باید استعلام تأیید صلاحیت آنها اخذ شود و در آن تبصره انجمن مکلف شده حداقل یک ماه قبل از برگزاری انتخابات استعلام را از وزارت اطلاعات بگیرد.

نیمه اول بهمن تعیین تکلیف نهایی
سنجانی شیرازی تأکید کرد: بنابراین براساس فرایندهای لازم برای برگزاری انتخابات رئیس اتاق بازرگانی ایران به نظر می‌رسد این انتخابات حداقل 5 دی ماه و حداکثر 13 بهمن ماه 1402 برگزار شود.
وی اظهار داشت: تنها موردی که می‌تواند مانع اجرای مصوبه شود، یا دستور توقف قضایی یا دادنامه مبنی بر ابطال آن است. در غیر این صورت از نظر انجمن مصوبه شورا باید اجرا شود و اگر هیچ کدام از این دو مورد نباشد انجمن مکلف به اجرای مصوبات شورای عالی نظارت است و هیأت رئیسه اتاق ایران به اسناد بند الف ماده 19 مکلف است مصوبه شورای عالی نظارت را اجرا و با انجمن همکاری کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی