دکتر رئیسی دراجتماع باشکوه مردم شهرکرد:

رشد 200 درصدی صادرات و احیای 68 واحد تولیدی نشانه عزم دولت برای رفع مشکلات چهارمحال و بختیاری است

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت همه کسانی که در تکمیل طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری از جمله طرح عظیم آب‌رسانی به استان مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های فراوانی از جمله آب فراوان، اراضی حاصلخیز و معادن غنی دارد که مدیریت صحیح می‌تواند این ظرفیت‌ها را شکوفا کند. دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به چهارمحال و بختیاری، در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد با بیان اینکه این روزها همه شما و ما و جامعه بشری غصه‌دار غزه هستیم، اظهار داشت: امروز همه بشریت با تمام وجود از نظام رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش در نظام سلطه ابراز تنفر و انزجار کرده و از فلسطینیان مظلوم و مقتدر حمایت می‌کنند.  رئیس جمهور صف‌آرایی امروز شکل گرفته در جهان امروز را تقابل حق و باطل و شرافت و شرارت توصیف و تصریح کرد: در کنار این رنج و غم باید نویدی خدمت شما بدهم که یقین بدانید همین کودک‌کشی رژیم صهیونیستی باعث بیرون آمدن دست انتقام الهی شده و به عمر صهیونیست‌ها پایان خواهد بخشید تا فلسطینیان به حقوق حقه خود برسند. رئیس جمهور خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای خود و همه دولتمردان دانست و افزود: در 2 سال گذشته خدمتگزاران شما کاری جهادی و خالصانه انجام دادند و سرعت انجام کارها به شکلی بود که طرح‌هایی با 13 تا 14 سال تأخیر در این مدت تکمیل و به بهره‌برداری رسید. دکتر رئیسی با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت همه کسانی که در تکمیل این طرح‌ها از جمله طرح عظیم آب‌رسانی به استان مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های فراوانی از جمله آب فراوان، اراضی حاصلخیز و معادن غنی دارد که مدیریت صحیح می‌تواند این ظرفیت‌ها را شکوفا کند. طرح‌هایی که امروز افتتاح شدند حدود 65 درصد از مشکلات بخش آب استان را برطرف می‌کنند و تلاش‌ها برای رفع باقی مشکلات نیز ادامه خواهد داشت. رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در کشور کمبود آب نداریم و آنچه باید آب انجام شود مدیریت آب است، گفت: کارهایی که در حوزه آبرسانی در استان چهارمحال وبختیاری انجام شد می‌توانست در سال‌های گذشته با مبلغی کمتر انجام شود. مثلاً برخی طرح‌ها همچون «سد باباحیدر» با 150 میلیارد تومان قابل حل بود اما امروز باید با 1300 میلیارد تومان انجام بگیرد. امروز بهره‌برداری از سد باباحیدر انجام شد و مردم می‌توانند از این نعمت الهی بهره‌مند شوند. دکتر رئیسی با اشاره به مسأله صنعت در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت 8 برابر افزایش پیدا کرده است؛ یعنی صنایع استان به نسبت قبل از دولت سیزدهم رشد خوبی داشته است اما ما هنوز قانع نیستیم و معتقدیم باید کارهای بیشتری صورت بگیرد. رئیس‌جمهور تأکید کرد: تاکنون 68 واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان در چرخه تولید قرار گرفته و اشتغال را افزایش داده است. دکتر رئیسی آمار بیکاری در چهارمحال و بختیاری را کاهشی دانست و گفت: بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید، فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و دیگر مزایای موجود در استان می‌تواند به رشد اشتغال کمک کند. رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبات دور اول سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بخش قابل توجهی از مصوبات دور اول سفرها اجرایی شده و بخش دیگر نیز درحال اجرا است. دکتر رئیسی با تأکید بر ضرورت افزایش میزان صادرات کشور گفت: صادرات غیر نفتی در استان چهارمحال و بختیاری رشد 200 درصدی داشته است.
رئیس‌جمهور رفع مشکل مسکن بویژه برای خانواده‌های پرجمعیت و جوانانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند را حائز اهمیت دانست و گفت: حضور ما دراستان چهار محال وبختیاری با بهره‌برداری از 4 هزار مسکن همزمان بوده و 200 هکتار زمین نیز برای افراد متقاضی مسکن آماده شده است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه این کار به‌عنوان نهضت تولید مسکن باید با قوت در استان چهارمحال و بختیاری دنبال شود، گفت: ممکن است در مرکز استان زمین به اندازه کافی وجود نداشته باشد اما در سایر شهرستان‌ها که مشکل زمین وجود ندارد، باید مسأله ساخت مسکن با قوت دنبال شود.
رئیس‌جمهور مسکن را مسأله مهم دولت سیزدهم دانست و با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی که به صورت روزانه دنبال می‌کنم، مسأله مسکن در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: مسئولان این مهم را می‌دانند و بیشتر هم بدانند که ما نهضت تولید مسکن را تا حصول نتیجه کامل برای عموم مردم بویژه جوانان دنبال خواهیم کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی