اخبار

نظارت سازمان استاندارد
بر کم‌فروشی‌های شب یلدا

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای شب یلدا موضوعاتی مانند الزام به خالص‌فروشی و نظارت بر مراکز تولید و عرضه را در سراسر کشور آغاز کرده‌ایم تا مردم کالا‌ها را با همان میزانی که روی آنها درج شده خریداری کنند. مهدی اسلام‌پناه افزود: بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه‌شناسی و اوزان سازمان ملی استاندارد در خرداد ماه سال گذشته حکایت از کم‌فروشی بیش از ۴۱ درصد نشان‌های تجاری و واحد‌های بزرگ موجود در بازار داشت که امروز این عدد به ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است.

 

دور جدید فروش خودروهای وارداتی آغاز شد

بر‌اساس اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی دور جدید فروش خودروهای وارداتی برای ثبت‌نامی‌های قبلی از روز گذشته آغاز شده است. در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودرو شورای رقابت و اعلام سامانه یکپارچه خودرو وارداتی و شرکت‌های وارد‌کننده مبنی بر مازاد عرضه و عدم تکمیل ظرفیت‌های موجود، سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیان به ترتیب اولویت صرفاً جهت انتخاب خودروها از روز گذشته آغاز و تا اول دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

خودکفایی ۷۰ درصدی
در تولید لوازم خانگی

عضو انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه در لوازم خانگی ۷۰ درصد به عمق تولید داخل دست یافته‌ایم، گفت: با این سطح از تولیدی ارتقای کیفیت، می‌توانیم برای بحث صادرات و رقابت در بازارهای جهانی هدف داشته باشیم. حسین تنهایی اظهار داشت: اکنون با توان تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی، کیفیت محصولات، تنوع و به‌روز بودن را تجربه می‌کنیم. تولیدکنندگان ارتقای کیفیت و تنوع محصولات را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به رضایتمندی مشتریان تأکید دارند.

 

شورای رقابت دوباره
مجوز گرانی داد

شورای رقابت در جلسه اخیر خود قیمت فیدلیتی پرستیژ تیپ یک و 2 و خودروی رسپکت تیپ 2 را از محصولات بهمن موتور را اعلام کرد. قیمت فیدلیتی پرستیژ ۵ نفره یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان، قیمت فیدلیتی پرستیژ هفت نفره یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت رسپکت تیپ دو برابر با ۹۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

 

تولید ۴۲۰ هزار تن
شمش آلومینیوم

شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم در هشت ماه امسال، نزدیک به ۴۲۰ هزار تن محصول تولید کردند.
چهار شرکت تولیدکننده آلومینیوم از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۴۱۹ هزار و ۵۷۴ تن شمش تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۲۰ هزار و ۱۰۴ تن بود. از این میزان، شرکت‌های آلومینیوم جنوب (سالکو) ۱۸۶ هزار و ۷۷۴ تن، آلومینیوم ایران (ایرالکو) ۱۱۳ هزار و ۹۰۴ تن، المهدی ۹۴ هزار و ۸۳۰ تن و آلومینای ایران ۲۴ هزار و ۶۶ تن شمش آلومینیوم تولید کردند. شرکت آلومینای ایران طی ۸ ماهه امسال، ۱۵۲ هزار و ۲۹۳ تن «پودر آلومینا» و ۳۶۴ هزار و ۱۲۷ تن «بوکسیت» (ماده اولیه پودر آلومینا) تولید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی