کاهش ۷ هزار و ۷۳۳ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس در پایان داد‌وستدهای روز گذشته با ۷ هزار و ۷۳۳ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۹۳ واحد رسید. آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد در پایان دادوستدهای روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه، همه شاخص‌های بورس با افت مواجه شدند و به طور میانگین ۰.۳۲ درصد کاهش را به ثبت رساندند. بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته شاخص‌های بورس با افت روبه‌رو شدند به طوری که شاخص کل با ۷۷۳۳ واحد کاهش معادل ۰.۳۶ درصد به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۹۳ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی-ارزشی» با ۱۶۱۴ واحد افت معادل ۰.۳۶ درصد به ۴۴۲ هزار و ۷۲۰ واحد، شاخص کل «هم‌وزن» با ۱۷۸۴ واحد کاهش معادل ۰.۲۴ درصد به ۷۳۸ هزار و ۶۵۳ واحد، شاخص قیمت «هم‌وزن» با ۱۰۰۸ واحد عقبگرد معادل ۰.۳۵درصد به ۴۱۷ هزار و ۲۹۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۴۳۱ واحد کاهش معادل 0.35 درصد به ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۹۸ واحد، شاخص بازار اول با ۷۱۸۸ واحد افت معادل 0.45 درصد به یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴۲۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۰۸۲ واحد کاهش معادل 0.27 درصد به ۴ میلیون و ۱۰۷هزار و ۶۳ واحد رسید. از سوی دیگر دیروز نمادهای «فولاد با ۹۲۱، شپنا با ۶۵۳، وغدیر با ۶۲۲، شستا با ۵۱۸، وبملت با ۵۱۱، رمپنا با ۴۹۹ و اخابر با ۳۴۵» بیشترین تأثیر منفی را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. این گزارش می‌افزاید که ۷ نماد پرتراکنش شامل «داتام، ثشاهد، ثبهساز، شستا، خزامیا، وآذر و برکت» بودند و در پایان داد‌و‌ستدهای روز گذشته بورس، در ۴۱۱ هزار و ۵۶ نوبت معاملاتی، مجموع ارزش معاملات «سهام و حق‌تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به ۴ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق‌تقدم شامل «۴۶۹۳» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۸۴۹» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۱۸۰۳» میلیارد تومان بود. گفتنی است در پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۱۱۴ واحدی به ۲۵ هزار و ۵۴۶ واحد رسید و نمادهای «بپاس با ۲۳۱۸، آریا با ۱۷.۵، وسپهر با ۱۴.۷۲، هرمز با ۷.۷۹، ارفع با ۴.۳۶، ثباغ با ۳.۹۴ و شاوان با ۳.۷۸ واحد» بیشترین تأثیر را در افت و افزایش شاخص این بازار داشتند.

خروج ۳۹۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام
در همین زمینه کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین ارزش معاملات بورس ۹ بهمن متعلق به گروه انبوه‌سازی و خودرویی بوده است. رباب وفایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سهام در حالی معاملات امروز ۹ بهمن ماه  را در مدار منفی دنبال کرد که شاهد ادامه‌ روند افزایش نرخ دلار و طلا و بازار‌های کالایی هستیم، اما در تابلوی معاملات جدال خریدار و فروشنده ادامه دارد.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: بیشترین ارزش معاملات در روز گذشته متعلق به گروه انبوه‌سازی و خودرویی بوده است. کل معاملات دیروز بازار ۲۸۷.۰۶۱ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۵۲۴۳ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. او افزود: در جریان معاملات دیروز تعداد نماد‌های مثبت ۲۶۴ و تعداد نماد‌های منفی ۴۳۹ نماد بود همچنین خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۹۲ و خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت ۳۸۷ میلیارد تومان ثبت شده است. در نهایت هم فاصله نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد در یکی از بالاترین سطح‌های خودش قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی