عبور از مرز یک میلیون واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار نوسازی بافت‌های فرسوده پس‌ از انقلاب تا به امروز ۱ میلیون شد و این آمار تا پایان سال از مرز ۱ میلیون نیز عبور خواهد کرد.
 محمد آیینی با بیان اینکه از دوره پس‌ از انقلاب تا به امروز ۱ میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است، گفت: در دولت سیزدهم تلاش کردیم به آنچه که وعده دادیم؛ عمل کنیم. در حوزه نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده دولت دهم ورود کرد و در دولت‌های دیگر مورد غفلت واقع شد. وی تأکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع نوسازی واحدهای مسکونی در دولت سیزدهم با تأکیدات ریاست‌جمهور محترم کشور با جدیت پیگیری شد و از دوره پس‌ از انقلاب تا به امروز ۱ میلیون واحد مسکونی نیز نوسازی شده و تا پایان سال‌جاری نیز از مرز ۱ میلیون نیز قطعاً عبور خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امسال و برای نخستین بار تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی در بافت تاریخی مصوب شد.
وی افزود: ۸۰ درصد مرمت و مقاوم‌سازی در بافت تاریخی وام ساخت است. این تسهیلات برای ساخت ۴۵۰ میلیون تومان است که در مورد تهران ۳۶۰ میلیون تومان می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای ساخت در سایر کلانشهرها ۳۲۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۲۸۰ میلیون و سایر شهرها ۲۴۰ میلیون تومان است. حتی بناهای باارزش روستایی هم این تسهیلات را دریافت می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از تمامی تسهیلات بانکی نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی