اخبار

وقفه ۳ ماهه
در ترخیص قطعات خریداری شده هواپیماها

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برنامه امسال سرخط آوردن ۲۵۰ فروند هواپیما بود اما به دلیل برخی مشکلات از جمله وقفه سه ماهه در ترخیص قطعات خریداری شده، فقط بخشی از آن عملیاتی شده است. «محمد محمدی‌بخش» افزود: با وجود اینکه پول قطعات یاد شده پرداخت شده بود اما مواجهه با مشکلات فنی سبب شد تا در عمل ترخیص آنها به تعویق بیفتد و سبب وقفه سه ماهه در کار شد. وی خاطرنشان‌کرد: با این حال، شرکت‌های هواپیمایی، مجموعه‌های تعمیراتی و شرکت‌های دانش بنیان در تلاشند تا در نوروز امسال خدمات مناسبی به هموطنان ارائه شود.

 

ساخت 5 پایانه مرزی جدید

«داریوش امانی» رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: امسال نزدیک به ۱۱ میلیون تُن آسفالت در شبکه راه‌های کشور اجرا شده است که در مقایسه با هفت سال گذشته از رشد حدود ۶۰ درصدی حکایت دارد. وی با اشاره به اقدامات مثبتی که در حوزه ترانزیت، بار و مسافر محقق شده است، از آغاز عملیات ساخت پنج پایانه مرزی در سال آینده خبر داد. امانی، جابه‌جایی ۵۱۵ تُن کالا، افزایش ترانزیت کالا از ۹.۴ میلیون تُن در سال ۱۴۰۱ به ۱۳ میلیون تُن در سال جاری را گوشه‌هایی از خدمات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد.

 

تغییر رویکرد
طرح‌های جامع

خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تغییر رویکرد در تهیه طرح‌های جامع شهری به دلیل حل مشکلات فعلی برخی شهرها و اجازه برای حل چالش‌های شهری در زمانی که طرح جامع در حال جریان است، خبر داد. وی گفت: در رویکرد جدید، تهیه طرح‌های جامع تغییر می‌کند و این تغییرات به دلیل سرعت تحول شهرها و اینکه ساکنان شهرها نیازهای‌شان به دلیل سرعت تغییراتی که بر زندگی‌شان تاثیر می‌گذارد، اعمال خواهد شد. با این رویکرد، طرح‌های جامع سلبی که بازه‌های ۱۰ تا ۱۵ ساله داشتند و در افق تعیین شده برای طرح امکان هیچگونه اصلاحی وجود نداشت تغییر می‌کند تا در زمان اجرای طرح‌های جامع نیز چنانچه نیاز به بازبینی در برخی موارد وجود داشت این امکان فراهم شود.

 

قیمت بلیت قطار
در نوروز افزایش نمی‌یابد

جلال مختاری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن در خصوص قیمت بلیت و نحوه فروش بلیت قطار‌ها گفت: قیمت بلیت قطار‌های نوروزی تغییر و یا  افزایشی نخواهد داشت و همانند اسفند ماه نحوه فروش اینترنتی خواهد بود به طوری که در ۴ ساعت ابتدایی فروش کاملاً اینترنتی و بعد از آن به صورت اینترنتی و حضوری خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی