شناسایی پهنه‌های سکونتگاهی جدید در سواحل خلیج‌فارس و دریای‌عمان

سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان شناسایی پهنه‌های سکونتگاهی جدید در سواحل خلیج‌فارس و دریای‌عمان، گفت: درصدد هستیم تا در اجرای این پروژه بین استان‌های ساحلی جنوب ایران با سایر استان‌های کشور، هم‌پیوندی‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مدیریتی و هم‌پیوندی‌های اجتماعی و فرهنگی برقرار شود.
وی افزود: شهرهای ساحلی بزرگ‌ترین پروژه زیرساختی و سکونتگاهی تاریخ ایران و منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود که در گام نخست ۲ میلیون نفر جمعیت و حجم بسیاری از زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
غفوری گفت: در گام نخست، ۲۷ پهنه مستعد استقرار این سکونتگاه‌ها در چهار استان ساحلی جنوب شناسایی و مکان آنها به تصویب استان‌ها و شورای‌عالی شهرسازی و معماری رسید.
به گفته وی، در گام دوم، مطالعات برنامه‌ریزی فضایی و طرح جامع این سکونتگاه‌ها در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته و با سرعت بسیار خوب، عملیات اجرایی دو سکونتگاه از این تعداد شامل شهر جدید خلیج فارس در شرق شهر بندرعباس و شهر جدید مکران مرکزی در منتهی‌الیه شرقی استان هرمزگان در سفر استانی هیات دولت و با حضور وزیر راه و شهرسازی هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر آغاز شد.
این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: انتظار این است که عملیات اجرایی سه شهر جدید دیگر تا شهریور ماه ۱۴۰۳ آغاز شود و در مجموع، ظرفیت جمعیت‌پذیری این پنج سکونتگاه بیش از ۵۰۰ هزار نفر خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی