صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بورس
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و بیست - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و بیست - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

تداوم تخلف مونتاژکاران خودرو
تأخیر در تحویل خودروها به یک رویه برای خودروسازان تبدیل شده، اما هیچ نهادی هنوز نتوانسته خودروسازان را بابت این تخلفات، پاسخگو کند؛ از سوی دیگر با مشتریانی مواجهیم که مدت زمان طولانی، سرمایه‌های خود را به حساب خودروسازان واریز کرده و می‌کنند، اما در مقابل با بدقولی خودروسازان روبه‌رو می‌شوند.
در همین زمینه، مشتریان مدیران خودرو با گلایه از خلف وعده این شرکت می‌گویند خودروساز مونتاژکار هنگام ثبت‌نام، قبل از به جریان افتادن پرونده و دریافت مدارک اقدام به دریافت ۶۰ درصد قیمت خودرو از متقاضیان کرده و پس از آن تا تأیید پرونده، روند تکمیل مدارک را به صورت عمدی طولانی می‌کند.
این مشتریان مدعی هستند که دی‌ماه امسال اقدام به ثبت‌نام خودروی فونیکس FX کرده‌اند. هنگام ثبت‌نام و بر اساس قرارداد بین خریدار و شرکت مدیران خودرو قرار بود که خودروی مذکور ۴۵ روزه تحویل شود، اما اکنون بعد از سه ماه از ثبت‌نام، این شرکت اعلام کرده است که در تیرماه سال آینده خودرو را تحویل خواهد داد. این خودروساز، در زمان ثبت‌نام یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پول خرید خودرو را دریافت کرده است؛ ولی به هیچ وجه حاضر به پاسخگویی به متقاضیان برای تحویل در موعد مقرر نیست. نکته جالب‌تر آن که مدیران خودرو اعلام کرده خودروهایی که تابستان سال آینده با تأخیر چندماهه به مشتریان تحویل می‌دهد را با مدل سال ۱۴۰۲ تحویل خواهد داد که این امر منجر به افت قیمت خودرو برای مشتریان می‌شود.

ثبت‌نام سری جدید خودروی وارداتی
مرحله‌ جدیدی از ثبت‌نام خودروهای وارداتی توسط 6 شرکت خودرویی از صبح روز گذشته در سامانه یکپارچه به مدت سه روز، با عرضه ۹ مدل خودروی وارداتی آغاز شد.
مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودروها با اعلام این خبر گفت:امکان فراهم شده برای خودروهای وارداتی در این مرحله، صرفاً برای متقاضیان مرحله‌ اول است که در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن وجه ۵۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود، ثبت‌نام و نوبت‌دهی شده بودند.تقدسی با اشاره به اینکه متقاضیان امکان انتخاب یک اولویت خواهند داشت افزود: از 9 محصول عرضه شده در این مرحله، هفت محصول دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو محصول دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.همچنین برای این خودروها، تمامی فرایندهای اخذ مجوزهای لازم نظیراستاندارد و محیط‌زیست توسط شرکت‌های واردکننده انجام شده و خودروها وارد کشور شده‌اند.بدین ترتیب خودرویی که هنوز وارد نشده یا تأییدی‌های لازم را ندارد، در این فروش‌ها حضور ندارند.
ویرایش خودروهای جانبازان
در پی تصمیم اخذ شده مبنی بر ایجاد امکان ویرایش ثبت‌نام‌های قبلی جانبازان و همچنین ثبت‌نام‌ متقاضیان جدید خودروهای وارداتی، متقاضیان از روز گذشته طی سه روز به تفکیک درصد جانبازی مشمولان فرصت دارند تا ثبت‌نام ویرایش خود را انجام دهند. بر اساس این گزارش، امکان ویرایش ثبت‌نام خودروهای جانبازان در شرایطی فراهم شده است که به گونه‌ای مرحله سوم ثبت‌نام برای متقاضیانی که طی دو مرحله قبلی، موفق به ثبت‌نام نشده‌ بودند، به حساب می‌آید.اگرچه در شرایط مذکور، امکان ثبت‌نام یک خودروی وارداتی برای جانبازان فراهم شده، اما جانبازان ثبت‌نام کرده در نوبت‌های قبلی ٩ تا ١٣ بهمن ماه و ششم تا ۱۲ اسفند ماه نیز، امکان ویرایش خودروی ثبت درخواست کرده‌ خود را خواهند داشت، جانبازان جامانده از ثبت‌نام نیز می‌توانند برای ثبت‌نام جدید اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی