هشت میلیارد تن ذخیره اثبات شده معدنی

همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تأمین نیازهای توسعه در بخش‌های مختلف از اواسط هفته جاری  به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت. همچنین سفرای برخی کشورها، فعالان بخش خصوصی و مدیران کشوری از جمله میهمانان این همایش هستند .استان کرمان با ظرفیت‌های بی نظیر حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، انرژی و گردشگری ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری دارد که برگزاری همایش کرمان آیدکس به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، استانداری کرمان و سایر متولیان و دستگاه‌ها و سرمایه گذاران درصدد فعال سازی این ظرفیت‌ها بر پایه فناوری و اقتصاد پایدار است.
ظرفیت بی بدیل تولید انرژی خورشیدی، وجود هشت میلیارد تن ذخیره اثبات شده از ۴۲ نوع ماده معدنی و رتبه نخست صادرات محصولات کشاورزی فقط بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد دیار کریمان را نشان می‌دهد.
سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به عنوان مجری این همایش گفت: با مشارکت همه اقشار هدف این همایش در اقدامی نوین برای گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع را با حضور همه حاضران کلید خواهیم زد و با راهنمایی تمامی متولیان و دست اندرکاران این تحول رقم می‌خورد. همچنین رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران با شرکت در همایش نشان می‌دهند که همه برای کار بزرگ‌تر همسو شدیم. طبیب‌زاده با تأکید بر اینکه کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان است و ظرفیت کشاورزی و معدن این استان به صورت عجیب گسترده است، تصریح کرد: فقط گوشه‌ای از این ظرفیت‌ها را ارایه کردیم و باید مابقی را کشف و به عنوان منابعی برای آینده روشن این استان به کار گیریم.
جستجو
آرشیو تاریخی