کیوسک مجازی

نامه حمایت نمایندگان از سلاح ورزی جعلی از آب درآمد

نود اقتصادی در خبری پیرامون حواشی این روزهای رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران، اعلام کرد: از ظهر سه‌شنبه خبر عجیبی با عنوان نامه حمایتی ۷۰ نماینده مجلس از حسین سلاح‌ورزی در خبرگزاری ایلنا منتشر شد. در حالی که هیچگونه نامی از نمایندگان حامی سلاح‌ورزی در این خبر منتشر نشده و مشخص نیست کدام نمایندگان از سلاح‌ورزی حمایت کرده‌اند. بعد از انتشار این خبر مشکوک، پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی و رسانه‌های اصلاح‌طلب با هدف خبرسازی در جهت حمایت از رئیس غیرقانونی اتاق این خبر جعلی را بازنشر دادند. تعدادی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» خبر رسانه‌های اصلاح‌طلب یعنی حمایت ۷۰ نماینده از رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی را کاملاً دروغ و جعلی خواندند. غنی نظری خانقاه در این زمینه گفت: من هیچ نامه‌ای مبنی بر حمایت از سلاح‌ورزی در مجلس ندیدم و بعید است چنین خبری حقیقت داشته باشد. ماده ۳۴ قانون یعنی غیرقانونی بودن انتخابات اتاق بازرگانی بر اساس مستندات نهاد امنیتی در کمیسیون اقتصادی مجلس رأی آورد و اگر بر فرض محال ۲۰۰ نماینده نیز از سلاح‌ورزی انتقاد کنند تأثیری در حضور غیرقانونی ایشان در اتاق بازرگانی ندارد. کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز به «نود اقتصادی» گفت: بنده شخصاً نه نامه‌ای در حمایت از سلاح‌ورزی دیدم و نه زمزمه‌اش را در مجلس شنیدم. هدف نهاد امنیتی مبارزه با فساد و ایجاد آرامش در کشور است و طبیعتاً نمایندگان نیز پیرو این اهداف هستند. همچنین روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران هم گفت: قریب به یک هفته است که مجلس در تعطیلی به سر می‌برد. اینها چطور توانستند در ایام تعطیل امضای نامه حمایتی از نمایندگان جمع کنند. من چنین چیزی نشنیدم و به نظر می‌رسد این نامه جعلی است و حقیقت ندارد.

 

همتی این بار ترجیح داد سکوت کند!

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی روحانی و کاندیدای ریاست جمهوری که معمولاً درباره تمامی اقدامات دولت سیزدهم و اظهارات رئیس جمهور، اظهار نظر می‌کند درباره پیوستن رسمی ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای سکوت کرده و خبری از توئیت زدن وی نیست. آخرین اظهار نظر مجازی همتی مربوط به سخنرانی رئیس جمهور در روز ملی صنعت و معدن بود که عنوان کرد حکمرانی اقتصادی دولت سیزدهم اشتباه است.

 

هشدار خودرویی میرسلیم به دولت
سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس امروز در توئیتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، با هشدار به دولت عنوان کرد که واردات خودروهای مستعمل باعث جست‌و‌جوی ارز مورد نیاز بویژه در بازار آزاد و در نتیجه سقوط مجدد ارزش پول ملی و التهاب گرانی‌ها خواهد شد.

عباس آخوندی: دشمن خودکفایی
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی امروز در توئیتی با حمایت از اقتصاد آزاد و طرفداران این مکتب فکری، نوشت: راهبرد مبتنی بر خودکفایی جز خرابی اقتصاد، گسترش فقر و نابودی محیط زیست ره آوردی برای ایران ندارد. اگر ایران به عنوان چهارراه جهان است، تنها استراتژی توسعه ایران مبادله و تجارت آزاد است. راه‌های دیگر بی‌راهه هستند.

 

سواری نماینده مجلس با لایحه دولت
جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس و از منتقدان سرسخت تولیدات خودروی ایرانی، در توئیتی نوشت: خدا را شکر بعد از تصویب قاطعانه واردات خودروهای کارکرده در مجلس با رأی بی‌سابقه ۹۵ درصد نمایندگان، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به خواست آحاد ملت ایران توجه کرد و این مصوبه مجلس را تأیید نمود. انشاالله دولت محترم نیز با تعیین تعرفه‌های معقول این امر مهم را تسریع کند.


تبریک سفیر چین برای پیوستن رسمی ایران به شانگهای
چانگ هوا سفیر چین در ایران در توئیتی نوشت: به کشور ایران برای عضویت رسمی در سازمان همکاری شانگهای تبریک می‌گویم که این امر به تقویت اعتماد متقابل و وحدت بین کشورهای عضو و حفظ امنیت و ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی