اجرای برنامه ایمنی آب در 200 شهر و 149 روستای کشور

مدیر دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه ایمنی آب در ۲۰۰ شهر و ۱۴۹ روستای کشور با هدف تضمین کیفیت و بهداشت آب شرب و پیشگیری از آلودگی منابع آب آشامیدنی اجرا می‏شود.
احمد منتظری افزود: برنامه ایمنی آب در ۲۰۰ شهر و ۱۴۹ روستای کشور در حال اجرا است که ۱۰۶ شهر و ۵۷ روستا موفق به کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب از وزارت بهداشت شده‏اند که این سندی برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی است.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه ایمنی آب، اطمینان از انطباق کیفیت آب آشامیدنی با استاندارد‏های ملی است، افزود: برنامه ایمنی آب مبتنی بر مدیریت ریسک است و تلاش می‏شود با شناسایی تهدید‏های مرتبط با آب در منابع، تصفیه و انتقال، ذخیره‏سازی و توزیع و پیش‏بینی اقدامات کنترلی متناسب با این تهدیدات، آنها را حذف یا به شدت کاهش داد تا از طریق اجرای این برنامه اطمینان حاصل شود آب آشامیدنی با کیفیت و عاری از هر نوع آلودگی به دست شهروندان می‏رسد.
مدیر دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر اهمیت اجرای برنامه ایمنی آب به‏عنوان رویکرد پیشگیرانه و ریسک‏محور در حوزه سلامت و بهداشت آب آشامیدنی تأکید کرد و ادامه داد: مطالبه از دستگاه‏های اجرایی عضو کارگروه برای پیشگیری از آلودگی منابع آبی محدود در حوضه آبریز از وظایف اصلی کارشناسان مسئول برنامه ایمنی آب است.
منتظری اظهار داشت: از ویژگی‏های برنامه ایمنی آب حضور همه ذینفعان در موضوع آب در کارگروه فنی استانی همچون سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‏ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان استانداری، شهرداری و نماینده وزارت نفت است تا از طریق هم‏اندیشی و تعامل سازنده بین این سازمان‏ها هر نوع تهدید و آلودگی منابع آب شناسایی و پیشگیری شود.
جستجو
آرشیو تاریخی