اخبار

ساخت 3 بندر  در هرمزگان
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دولت سیزدهم به‌منظور رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری ساحل‌نشینان اقدام به احداث و راه‌اندازی سه بندر چندمنظوره سیریک، بوموسی و خمیر در این استان کرده است.
حسین عباس‌نژاد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری با ایجاد رونق اقتصادی برای ساحل‌نشینان‌ هرمزگانی در دولت سیزدهم، افزود: ایجاد زیرساخت‌های تخلیه و بارگیری و امکان پهلوگیری انواع شناورهای باری - صیادی، تفریحی و مسافری در بنادر تابعه شرق و غرب استان و انجام صادرات انواع محصولات کشاورزی، مواد غذایی، شن و ماسه و سایر کالاها، همچنین درآمدزایی جهت شناورداران و ساحل‌نشینان از مواردی بوده که موجب رونق اقتصادی و کاهش محسوس بیکاری در مناطق ساحل‌نشین استان شده است. وی با اشاره به سه پروژه بندری ایجاد شده در دولت سیزدهم، بیان کرد: ایجاد بندر چندمنظوره سیریک یکی از این پروژه‌هاست که با هزینه ۶ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و به‌منظور افزایش ظرفیت عملیاتی، ارتقای سطح ایمنی بندری و دریایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی شهرهای ساحلی، توسعه فعالیت‌های دریاپایه، استفاده بهینه از سواحل مکران، تأمین زیرساخت صادرات انواع کالا به نزدیک‌ترین بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌ فارس و جلوگیری از افزایش مهاجرت از منطقه به سایر مناطق کشور در دولت سیزدهم احداث شده است. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: پروژه بندر چندمنظوره بوموسی نیز با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که در دولت سیزدهم با هدف ارتقای سطح ایمنی ترددهای دریایی، فراهم شدن امکان جذب شناورهای بزرگ‌تر، زمینه اشتغال مولد و ارزش افزوده برای جزیره‌نشینان، توسعه جزیره بوموسی و ارتقای سطح رفاه ساکنان جزیره، ارتقای سطح امنیت بندر بوموسی، تسهیل تردد مسافران دریایی، ایجاد و گسترش قطب‌های توسعه دریایی پیشران و افزایش ظرفیت عملیاتی راه‌اندازی شده است.  وی همچنین به بندر چندمنظوره خمیر اشاره کرد و گفت: این بندر در دولت سیزدهم با هدف افزایش ظرفیت عملیاتی، ارتقای سطح ایمنی بندری و دریایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی شهرهای ساحلی، جلوگیری از افزایش مهاجرت از منطقه به سایر مناطق کشور، افزایش صادرات مواد معدنی با وجود ظرفیت‌ معادن موجود و تقویت معیشت ساکنان‌ بومی با هزینه‌ای افزون ‌بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
 
اسقاط ۶۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از ابتدای امسال
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل با اشاره به اسقاط ۶۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از ابتدای امسال ابراز امیدواری کرد، رکورد اسقاط خودروهای فرسوده در این سال زده شود. مهران سالاریه افزود: امسال 60 هزار دستگاه خودروی فرسوده از چرخه ترافیک خارج شده است و سال گذشته نیز بیش از 72 هزار دستگاه خودرو اسقاط شد که بدین ترتیب در عمر کوتاه شکل‌گیری ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل حدود 130 هزار دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط کردیم. امیدوارم امسال رکورد سال 1393 را که 330 هزار دستگاه اسقاط بود، بزنیم و به مرز 500 هزار دستگاه برسیم.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل تأکید کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای خودروهای برقی و استفاده از آن در حمل و نقل عمومی داریم که آغاز شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی