صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و پنجاه و شش - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و پنجاه و شش - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

مشارکت ایران
در اکسپو ژاپن

قرارداد مشارکت رسمی ایران در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا- ژاپن فی‌مابین احمدرضا علایی طباطبایی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا. ایران، نماینده عالی ایران در اکسپو ژاپن و دبیرکل انجمن اکسپوی۲۰۲۵ میلادی ژاپن و کمیسر ژنرال اکسپوی ۲۰۲۵ به امضا رسید.
اکسپو ژاپن یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت و فناوری جهان است و ایران نیز امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کرده و می‌توان از این فرصت برای معرفی توانمندی‌های ایران در این حوزه استفاده کرد.
فرصت معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران در حوزه صنعت و فناوری، در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا ژاپن فراهم شد و ایران مشارکت رسمی در این رویداد دارد.
بر اساس این گزارش، موضوع اصلی اکسپو ژاپن طراحی جامعه آینده برای زندگی بشر است. در این نمایشگاه سه موضوع به عنوان عناوین فرعی این نمایشگاه تعریف شده است که این موضوعات عبارتند از: نجات زندگی بشر، توانمندسازی زندگی بشر، و سوم، پیوند زندگی بشر.
بنا بر این گزارش، برآورد پیش‌بینی بازدیدکنندگان حدود ۲۸ میلیون نفر است که ۱۰ درصد از این شرکت‌کنندگان خارجی هستند.
لازم به ذکر است که اجلاس تابستانه مشارکت‌کنندگان بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، کانسای ژاپن با مشارکت نزدیک به ۶۰۰ نفر از نمایندگان ۱۶۰ کشور و ۹ سازمان بین‌المللی از۵ تیرماه ۱۴۰۳ کار خود را در شهر نارای ژاپن آغاز کرده است.

 

تولید اسباب‌بازی بین ایران و ازبکستان

هیأت اعزامی زیست‌بوم صنعت اسباب‌بازی کشورمان در جریان سفر به ازبکستان از برخی از شرکت‌های تولیدکننده اسباب‌بازی این کشور بازدید کرد.
هیأت ایرانی با حضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و فعالان زیست بوم صنعت اسباب‌بازی در سفری به کشور ازبکستان از کارخانه تولید اسباب‌بازی این کشور بازدید کردند.
ازبکستان دارای ظرفیت بازار حدود ۲۰۰ میلیون دلاری سالانه در حوزه مصرف محصولات اسباب‌بازی است و در این بازدید برخی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسباب‌بازی ازبکستانی با حجم بازار مناسب داخلی و صادراتی نیز معرفی شدند.
در این بازدید، شرکت‌ها و تولیدکنندگان ازبکستانی برای همکاری با فعالان تولیدی و اقتصادی صنایع خلاق حوزه اسباب‌بازی ایرانی از طریق بهره‌برداری از ظرفیت قالب‌های صنعتی طرفین، همکاری و تسهیل‌گری تبادلات مالی، اقتصادی و صنعتی ازبکستانی بر اساس قوانین، مقررات تجاری و اقتصادی ازبکستان، تأمین قطعات و مواد، خرید محصول، بسته‌بندی، ظرفیت‌های تولید و برند مشترک و... استقبال کردند.
بر اساس این گزارش، حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم طی جلسه‌ای بر حمایت دولت ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از زیست بوم صنعت اسباب‌بازی تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی