افزایش صدور مجوز قایق‌های صیادی از درگاه ملی مجوز‌ها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی گفت: همزمان با ثبت درخواست‌ها برای قایق‌های صیادی مجوز‌ها از درگاه ملی افزایش یافته است.
حسین عباس‌نژاد با بیان اینکه فعالیت بازرسی‌های ثبتی، رده‌بندی و صدور گواهینامه ثبت کشتی‌ها در سال گذشته انجام شده است، گفت: پس از رفع موانع قانونی در بخش قایق‌های صیادی بی‌هویت ثبت شناورها و ارائه مجوزها انجام شد.
وی با بیان اینکه ۹هزار و ۵۰۰ فروند شناور ثبتی بنادر در استان‌های جنوبی کشور ثبت شده است گفت: در حال حاضر این تعداد به بیش از ۱۸ هزار فروند رسیده است‌.
عباس‌نژاد اظهار کرد: در نتیجه دریافت مجوزهای صید و صیادی، اداره کل بنادر و دریانوردی موفق به ثبت هفت هزار و ۱۰۰ فروند قایق بی‌هویت با کاربری‌های صیادی و تفریحی شد.
وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۱۹۲ تُن کالا از طریق بنادر هرمزگان در بخش ترانزیت خارجی ثبت شده است گفت: یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن از ترانزیت خارجی مربوط به بندر شهید رجایی بوده است، عملکرد بنادر لنگه و شهید باهنر را در این بخش به ترتیب ۱۲۶ هزار و ۴۶۱ تُن و ۱۸ هزار و ۵۰۴ تُن است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در بخش داخلی نیز ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن کالا از طریق بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و قشم ترانزیت شد که از این میزان ۴۲۶ هزار و ۷۵۲ تُن مربوط به بندر شهید رجایی است.
عباس‌نژاد با تأکید بر اینکه سهم بندر شهید رجایی از ترانزیت نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۷۲ تُن است گفت: یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۹۲ تُن آن مربوط به ترانزیت غیرنفتی است.
وی میزان ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی در سه ماهه امسال را ۷۳ هزارو ۸۸۰ تُن اعلام کرد و ادامه داد: در بخش ترانزیت غیرنفتی نیز بندرلنگه با ۱۲۷هزار و ۴۰۰ تُن و بندر شهید باهنر با ۱۸ هزار و ۵۱۶ تُن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
به گفته عباس‌نژاد؛ در دو ماهه امسال نیز یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر استان هرمزگان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی