اخبار

۳ استان کشور رکورددار زمین‌خواری
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه استان تهران، خوزستان و فارس رکورددار تعرض اراضی و زمین‌خواری در کشور شده‌اند.  ارسلان مالکی با بیان اینکه جلوگیری از افزایش تعرض به اراضی دولتی یکی از مهم‌ترین اقدامات در سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای جلوگیری از افزایش میزان تعرض به اراضی دولتی انجام شده و در این زمینه هم توانسته‌ایم رتبه‌های بسیار خوبی را به دست بیاوریم. وی افزود: با استفاده از توان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سه ماه ابتدای امسال موفق به رفع فوری یک‌هزار و ۲۱۵مورد تعرض به اراضی دولتی به مساحت حدود ۴۳۵ هکتار شده ایم. مدیرعامل سازمان گفت: یگان حفاظت این سازمان در ۳ ماه نخست امسال موفق به رفع فوری یک‌هزار و ۲۱۵مورد تعرض به اراضی دولتی به مساحت حدود ۴۳۵ هکتار شد. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یگان حفاظت در ۳ ماه گذشته ۸۳ مورد حکم قطعی رفع تصرف را هم اجرا کرده‌ است، افزود: مساحت اراضی آزاد شده توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور بیش از ۲۰۸ هکتار زمین بوده است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که در ادارات کل راه و شهرسازی مستقر هستند، اظهار کرد: سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است.
 
۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند
مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن با بیان اینکه یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ متقاضی واجد شرایط به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شدند از پرداخت تسهیلات این بخش به ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی خبر داد.
سیداحمد خادمیان از روند رو به رشد ارائه تسهیلات ودیعه مسکن خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۵۲ نفر متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۷۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند. مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از تعداد افراد حائزشرایط شناخته شده تعداد یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند. به گفته خادمیان، بانک‌های عامل تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی را پرداخت کرده‌اند و روند پرداخت تسهیلات رشد یافته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی