اخبار

یک‏پنجم مشترکان برق شامل پاداش مدیریت مصرف شدند
مدیرکل امور مشترکان توانیر گفت: 20 درصد مشترکان با 10 تا 15 درصد صرفه‏جویی در آغاز طرح پاداش مدیریت مصرف، شامل دریافت جوایز مختلف شده‏اند.
عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور مشترکان شرکت توانیر در خبر اقتصاد و بازار در شبکه خبر گفت: یکی از طرح‏های جدیدی که برای همراه کردن مشترکان بخش خانگی و تجاری در مدیریت مصرف داشتیم، طرح «با انرژی» بود که در این طرح هدف ما مشارکت حداکثری در صرفه‏جویی هوشمندانه در مصرف برق است که با پاداش‏های مالی جبران خواهد شد.
وی افزود: مرحله اول قرعه‏کشی برگزار و 15 دستگاه خودرو و 150 جایزه 100 میلیون تومانی اهدا شده و میزان جوایز نیز متناسب با صرفه‏جویی صورت گرفته است، به این معنا که با صرفه‏جویی بیشتر میزان جوایز افزایش پیدا می‏کند. با پتانسیل‏سنجی که انجام شده است هر مشترک امکان بهره‏مندی از یک جایزه را خواهد داشت.
یاقوتی در ادامه گفت: در ماه اول 20 درصد مشترکان در جامعه آماری ما مشمول جوایز خودرو و جوایز نقدی شدند که رقم قابل‏قبولی است. این مشترکان افرادی هستند که 10 تا 15 درصد و بیش از آن را صرفه‏جویی کرده‏اند. قرعه‏کشی بعدی در پایان تیر‏ماه و قرعه‏کشی‏های بعدی نیز در پایان مرداد و شهریورماه انجام خواهد شد.

ماینرهای غیرمجاز امحا می‏شوند
مدیرکل هوشمند‏سازی و فناوری‏های نوین توانیر گفت: امسال با مجوزی که برای نخستین بار از سازمان اموال تملیکی گرفته شد، امکان امحای ماینرهای غیرمجاز کشف شده و جمع‏آوری آنها فراهم شده است.
به گفته حامد احمدی با اجرای این قانون برای نخستین بار در مشهد تعداد 882 دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‏آوری و امحا شد.
به گزارش چابک آنلاین، وی خاطرنشان کرد: هر دستگاه ماینر معادل مصرف برق سه خانوار را به خود اختصاص می‏دهد که در این شرایط و روزهای گرمی که سپری می‏کنیم، استفاده غیرمجاز از دستگاه‏های ماینر و استخراج رمزارز به این شیوه، برای مدیریت شبکه برق بسیار مضر است.
وی همچنین از تلاش شبانه‏روزی برای شناسایی ماینرهای غیرمجاز خبرداد و گفت: در تازه‏ترین تلاش‏ها تعداد 164 دستگاه ماینر غیرمجاز در تبریز و 276 دستگاه در شیراز کشف و ضبط شده است.
به گفته احمدی برای افرادی که به معرفی ماینرهای غیرمجاز اقدام کنند پاداش‏های خوبی در نظر گرفته شده که در همین زمینه به ازای هر دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده، مبلغ یک میلیون تومان و تا سقف 25 میلیون تومان پاداش تعلق می‏گیرد. مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‏های نوین توانیر ادامه داد: ماینرهای غیرمجاز جمع‏آوری شده علاوه بر پرداخت جریمه‏های نقدی، به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.
وی در عین حال از همه هموطنان درخواست کرد تا با توجه به شرایط کنونی و گرمای هوا، برای کمک به تأمین برق پایدار برای همه مشترکان با صنعت برق همکاری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی