تخلیه و بارگیری ۱۴۵ میلیون تن کالا در بنادر خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا طی دولت سیزدهم در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.
ابوطالب گرایلو با اشاره به جایگاه بنادر خوزستان بویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در زنجیره تأمین کالای اساسی اظهار کرد: ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا طی دولت سیزدهم در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.
تسریع در روند خروج کالای اساسی و تسهیل فرایند ورود آن به بنادر در دولت سیزدهم به منظور ارتقای امنیت غذایی کشور از اهمیت برجسته‌ای برخوردار است و از این رهگذر با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط ۴۷ میلیون تن کالای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد که سهم ۶۶ درصدی در تأمین کالای اساسی کشور را به خود اختصاص داده است.
گرایلو همچنین در تشریح رویه‌های گمرکی در بازه زمانی یاد شده، میزان واردات را ۵۷ میلیون تن عنوان کرد و افزود: صادرات نیز طی این مدت ۷۱ میلیون تن بوده است.
وی رویه گمرکی کابوتاژ را در سه ساله دولت سیزدهم ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تن و ترانزیت خارجی را بالغ بر ۶ میلیون تن عنوان کرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی با هدف افزایش توان عملیاتی بنادر خوزستان در ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان و صاحبان کالا اظهار داشت: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال گذشته از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی به این منظور اختصاص داده شده است.
 
رشد ۵۶ درصدی صادرات سیمان از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه C.I.S
همچنین با افزایش عملکرد بنادر در دولت سیزدهم، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد ۵۶ درصدی صادرات سیمان به کشورهای‌های حوزه C.I.S در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.
در این خصوص محمدعلی موسی‌پور گرجی، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد ۵۶ درصدی صادرات سیمان به کشورهای‌های حوزه C.I.S در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: با صادرات ۳۷۲ هزار تن سیمان به کشورهای حوزه C.I.S در سه ماهه نخست سال‌جاری شاهد رشد ۵۶ درصدی این محصول از بندر امیرآباد هستیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن این بندر در نزدیکی کارخانجات تولید سیمان در استان مازندران و استان‌های همجوار و استفاده از حمل ترکیبی ریلی و جاده‌ای جهت انتقال این محصولات و همچنین بارگیری مستقیم به کشتی شاهد رشد صادرات سیمان و دیگر مواد معدنی به کشورهای همسایه  هستیم که این امکان با تقویت توان تجهیزاتی و سرعت عملیات از رشد فزاینده‌ای برخوردار خواهد شد.
موسی‌پور یکی از برنامه‌های این مدیریت را برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و احصای موانع و چالش‌های پیش‌روی تجار و صاحبان کالا در بندر امیرآباد عنوان کرد و افزود: این جلسات به‌صورت مستمر و هدفمند برگزار می‌شود و امیدواریم با همکاری همه ارگان‌های ذی‌ربط دولتی و خصوصی بدون هیچ مانع و چالشی بتوانیم انواع محصولات صادراتی و تولیدی کشور را از طریق بنادر به بازار مصرف دنیا صادر کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی