اخبار

 صرفه‌جویی ۹۰۰ میلیارد تومانی برای مستأجران با ثبت بیش از ۵۷۰ قرارداد در «خودنویس»
مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس، تازه‌ترین آمار ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۸۴۶ هزار و ۹۷۸ قرارداد در سامانه خودنویس ایجاد شده که از این تعداد قرارداد ایجاد‌شده ۵۷۰ هزار و ۷۵۴ قرارداد تکمیل و ثبت شده است.
مدیر سامانه خودنویس، حداقل صرفه‌جویی به واسطه ثبت قراردادهای اجاره را که بدون هزینه‌ای برای مستأجران و موجران است معادل ۹۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد.
ساسانی همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸۰ قرارداد خرید و فروش در سامانه خودنویس ثبت شده است، تصریح کرد: بخش خرید و فروش هنوز در سامانه خودنویس رسماً رونمایی نشده است و بزودی این بخش نیز به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
گفتنی است، سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط معامله‌گران ایجاد شده است.
 
تأمین ۸۴۲ هزار و ۴۲۶ قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان مسکن
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شناسایی و تأمین ۸۴۲ هزار و ۴۲۶ قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان مسکن خبر داد.
غلامرضا صالحی، میزان زمین تأمین شده توسط آن بنیاد را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و گفت: تاکنون اراضی تأمین‌شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در روستاها به رقم ۸۴۲ هزار و ۴۲۶ قطعه رسیده است.
صالحی یادآور شد: مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌ ۱۴۰۲ و سال‌جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تأمین شده است.
 
۵۰ هکتار رفع تصرف اراضی ملی در استان تهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از رفع تصرف اراضی به میزان ۵۰ هکتار ظرف سه ماهه اول سال‌جاری در این استان خبر داد.
حسین جنتی مدیر‌کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ظرف سه ماه اول سال‌جاری ۲۷۹ فقره رفع تصرف در استان انجام شده که شامل ۲۶۱ مورد رفع تصرف فوری و ۱۸ مورد رفع تصرف از اراضی ملی با حکم قضایی بوده است. وی در ادامه افزود: مجموع مساحت اراضی رفع تصرف‌شده ۵۰ هکتار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف‌شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم‌ترین شهرستان‌های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند، پردیس و رباط کریم است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی