اخبار

سبزپوشی بورس با رشد ۸۸ هزار واحدی شاخص
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز شنبه، ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ با ۸۸ هزار و ۱۷۹ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۴۹ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز گذشته با ۲۳ ‌هزار و ۵۵ واحد افزایش به ۶۹۸ هزار و ۹۸ واحد و شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۱۷ هزار و ۸۹۰ واحد افزایش به ۴۴۴ هزار و ۸۵ واحد رسید. معامله‌گران در بورس تهران دیروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۳۹ میلیون سهم و حق‌تقدم را با انجام بیش از ۱۶۵ هزار معامله و به ارزش ۶۴ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال دادوستد کردند. نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا، تاپیکو و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند. شاخص فرابورس ایران در جریان معاملات دیروز با ۸۱۹ واحد افزایش به ۲۲ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. معامله‌گران در فرابورس بیش از چهار میلیارد و ۸۹۳ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۱۴۷ هزار و ۷۳۰ معامله دادوستد کردند. نمادهای آریا، شگویا، هرمز، انتخاب، تجلی، فصبا، آریان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.
 
آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف اعلام شد
آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرکت‌ها، اشخاص حقیقی و املاک ۳۱ تیرماه، مالیات بر ارزش افزوده ۳۱ مردادماه و استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ و مالیات مشاغل، ۱۵ مردادماه است. ۳۱ تیرماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد ۱۴۰۲، مالیات اشخاص حقوقی (شرکت‌ها)، املاک و اجاری اشخاص حقیقی است. همچنین ۳۱ مردادماه نیز آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار (دوره اول ۱۴۰۳) است. لازم به ذکر است که ۱۵ مردادماه نیز آخرین مهلت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ یا ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل است.
 
برنامه گمرک برای ارزش‌گذاری دقیق لوازم جانبی وارداتی تلفن همراه
بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص عدم اجرای بخشنامه موضوع ارزش لوازم جانبی گوشی تلفن همراه ابلاغ شد. به گزارش مهر، بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم اجرای بخشنامه موضوع ارزش لوازم جانبی گوشی تلفن همراه طی نامه مورخ 12 تیر سال‌جاری توسط مدیرکل دفتر ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد. در این ابلاغیه آمده است: درخصوص ارزش لوازم جانبی گوشی تلفن همراه با عنایت به تنوع کیفیت و قیمت کالاهای موصوف، تفاوت نرخ ارز تخصیصی با بازار آزاد و به منظور بازنگری و به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و همچنین اجرای هوشمندسازی رسیدگی به ارزش کالاهای وارداتی و حصول اطمینان از رعایت مقررات گمرکی بدین‌وسیله اعلام می‌دارد از این پس بخشنامه مذکور قابلیت اجرا نداشته و رسیدگی به ارزش کالاهای موضوع بخشنامه پیشگفت با رعایت مواد ۱۴ و ۱۵ قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن بر‌اساس واحد متعارف شرط همزمانی سطح، تجاری، حجم خرید، رویه و نحوه خرید، شرایط معامله عرف و رویه‌های تجاری انجام و در صورت بروز اختلاف ابتدا در گمرک محل با رعایت قوانین و مقررات مربوطه بررسی و در صورت بقا، اختلاف و اعتراض ذینفع به همراه مستندات قانونی و در صورت لزوم نمونه مورد تأیید آن گمرک با این دفتر مکاتبه گردد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی