صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و شصت و سه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شصت و سه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

تشکیل ۱۶ هزار پرونده تعزیراتی اصناف

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات اقتصادی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت صورت می‌گیرد. بر همین مبنا هم طی فصل بهار ۸۲ هزار و ۴۱۲ مورد بازرسی در قالب طرح‌های مختلف نظارتی با حضور بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و دیگر دستگاه‌های ذیصلاح انجام شده است.

روند اقلام پروتئینی و لبنی
سیدمحمد حسین مولاخواه، مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان گفت: بازرسی‌های انجام شده، درهمین مدت منجر به تشکیل ۱۶ هزار و ۶۱۶ فقره پرونده برای واحدهای متخلف شده است.
مولاخواه در ارتباط با پایش، کنترل و نظارت بر بازار اقلام پروتئینی تصریح کرد: در این مقطع زمانی، بیش از ۱۳ هزار و ۷۹۵ مورد بازرسی از سطح عمده و خرده‌فروشی مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و … در سراسر کشور انجام شده که حاصل آن تشکیل ۲ هزار و ۶۵۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۵۹ میلیارد و۸۳۱ میلیون ریال بوده است. مولاخواه ادامه داد: در این مقطع زمانی ۲ هزار و ۵۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی اقلام لبنی در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل ۴۷۰ پرونده تخلف به ارزش ۳۹ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال شد و به شعب تعزیرات حکومتی برای رسیدگی و برخورد قانونی لازم، ارسال گردیده است.

۳۶ هزار بازرسی در بازار آرد و نان
به گفته مولاخواه؛ یکی از اقلام اولویت‌دار نظارتی حوزه‌های نظارت و بازرسی استان‌ها کالای نان می‌باشد که در صدر بازرسی‌ها و برخورد با تخلفات قرار دارد. نانوایی‌ها بر اساس تأکیدات صورت گرفته توسط بازرسان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف به صورت مستمر و روزانه نظارت و شکایات در این زمینه رسیدگی می‌شود. در این رابطه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳۶ هزار و ۸۸۴ مورد بازرسی در حوزه آرد و نان انجام شده که منجر به شناسایی ۸ هزار و ۴۹ مورد تخلف و تشکیل پرونده به ارزش ۵۵ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال گردیده است.
مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای مصرفی سازمان حمایت در تشریح بازرسی از واحدهای خرده فروش و عمده فروش غلات در بازه زمانی مورد اشاره گفت: به منظور تنظیم بازار این گروه کالایی در سطح کشور، با همکاری بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان‌ها، مجموعاً یک هزار و ۷۶۲ واحد صنفی عمده و خرده فروشی مورد بازرسی قرار گرفتند که در این راستا ۱۹۱ پرونده تخلف به ارزش کلی ۱۱۸۸ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

۸۳ متخلف در حوزه روغن خوراکی
مولاخواه به جزئیات برخورد با تخلفات صورت گرفته در بخش روغن نباتی پرداخت و گفت: در همین مدت مورد اشاره ۷۷۶ مورد بازرسی ویژه برای روغن نباتی داشتیم که ۸۳ مورد پرونده تخلف به ارزش ۲۱۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال تشکیل و به ادارات تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال شد. در رابطه با این کالا با توجه به تأمین و توزیع مناسب کالا کمترین تخلف در سطح بازار صورت گرفته است.
وی افزود: طی این مدت به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب، ضمن انجام بازرسی از ۸۶۹ واحد عمده و خرده فروشی و انبارهای نگهداری حبوبات، تعداد ۲۰۱ واحد متخلف شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده‌های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی