صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و شصت و سه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شصت و سه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

جزئیات خودروهای وارداتی برای جانبازان

نحوه ثبت سفارش واردات خودروی جانبازان به صورت شخصی از طریق سامانه جامع تجارت ایران اعلام شد.
سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان فقط برای جانبازانی که پیش از این در سامانه جامع تجارت، درخواست خود را برای واردات خودرو به صورت شخصی اعلام و ثبت کرده‌اند، باز خواهد شد تا ثبت سفارش خود را انجام دهند.
شروع فرآیند ثبت سفارش در عملیات تجارت خارجی، نیازمند «ثبت پرونده جدید» و اطلاعات مرتبط با آن در سامانه جامع تجارت است.
البته پس از تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات لازم، ضروری است که متقاضیان موارد مربوط به موضوع گمرک و حمل‌ونقل را تکمیل کنند. سپس به ترتیب موارد مربوط به موضوعات مالی و بانکی را با ثبت مبلغ کل پیش‌فاکتور نهایی کنند. همچنین متقاضی باید با انتخاب گزینه «افزودن کالا»، شماره تعرفه خودروی مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و آن را ثبت کند. جزئیات بیشتر ثبت سفارش خودروی جانبازان در سامانه www.ntsw.ir قابل رؤیت است.

 

توقیف لامپ‌های غیراستاندارد

بازرسان استاندارد با همکاری انجمن لامپ برای شناسایی فرآورده‌های غیراستاندارد و آزمون لامپ‌های دارای نشان استاندارد با هدف کنترل کیفیت این فرآورده، از سطح بازار بازرسی و نمونه‌برداری می‌کنند.
محمدحسین طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بازرسان اداره‌کل استاندارد استان تهران و نمایندگان انجمن صنفی لامپ در جریان بازرسی‌ها از مراکز عرضه لامپ در خیابان لاله‌زار تهران، از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۵ هزار لامپ غیراستاندارد را شناسایی و توقیف کردند. طاهری با اشاره به اینکه ۳۸ واحد تولیدکننده لامپ در استان تهران دارای پروانه استاندارد معتبر از این اداره‌کل هستند، افزود: لامپ از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری است که تولید، عرضه و تمرکز آن بدون نشان استاندارد ممنوع است.

 

احراز هویت غیرحضوری در گواهی الکترونیک

امکان احراز هویت غیرحضوری برای صدور گواهی‌‌های سطح 2 اطمینان فراهم شده و این گواهی‌ها برای استفاده در کاربردهای با ریسک متوسط در نظر گرفته شده است.
معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا)، گفت: احراز هویت غیرحضوری پیش از این تنها در سطح یک اطمینان امکان‌پذیر بود و برای احراز هویت در سطوح 2 تا 4 مراجعه حضوری به دفاتر ثبت‌نام صدور گواهی (دفاتر اسناد رسمی، دفاتر پیشخوان دولت و غیره) الزامی بود.
جوادی‌نیا با اشاره به گسترش کاربردهای گواهی الکترونیکی در سامانه‌های مختلف افزود: با توجه به گسترش کاربردهای گواهی الکترونیکی در سامانه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و ضرورت ایجاد تسهیل در فرآیند صدور گواهی الکترونیکی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پس از بررسی موضوع و برگزاری جلسات کارشناسی تخصصی متعدد با خبرگان این حوزه، در جلسه شورای سیاستگذاری کشور، تصویب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی