اخبار کوتاه

صدور رأی برای بیش از ۸ میلیون متر مربع زمین در کمیسیون ماده ۱۲ استان تهران

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران آمار عملکرد کمیسیون ماده ۱۲ استان تهران از سال ۱۴۰۰ تاکنون را اعلام کرد و از دور رأی برای بیش از ۸ میلیون متر مربع زمین خبر داد.
حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به استناد ماده ۱۳ قانون زمین شهری تشخیص عمران و احیا و همچنین تعیین زمین‌های دایر و تمیز بایر از موات به عهده وزارت راه و شهرسازی است، لذا به‌موجب دستورالعمل صادره از وزارت مسکن و شهرسازی (وقت) مصوب ۲/۵/۱۳۶۷ آرای کمیسیون ماده ۱۲ در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ در این اداره کل در مجموع به مساحت ۸ میلیون مترمربع از اراضی مطرح شده در کمیسیون مذکور موات تشخیص داده شده است.
وی گفت: کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رأی موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پیگیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون در این مسیر حرکت کرده‌ایم.
جنتی در پایان گفت: دبیرخانه مذکور در اعلام آمار آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۲ در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ در مجموع مساحت ۸ میلیون متر مربع را موات تشخیص و بیش از بیست و شش میلیون مترمربع را غیر موات تشخیص داده است.

 

افزایش ۱۶ درصدی تردد کشتی‌ها به بندرامیرآباد در ۳ ماهه نخست امسال

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام افزایش ۱۶ درصدی تردد شناورها به این بندر در سه ماهه نخست سال‌جاری، توسعه زیرساخت‌های بندری، ارتقای نرم تخلیه و بارگیری، افزایش میزان تعامل، احصای چالش‌ها و رفع موانع پیش روی تجار و صاحبان کالا را از جمله دلایل افزایش تردد کشتی‌ها به بندر امیرآباد عنوان کرد. محمدعلی موسی‌پور گرجی اظهار کرد: با ارائه خدمات مطلوب و ایمنی در مسیر تردد شناورها در سه ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۳۴۱ فروند شناورهای تجاری به بندر امیرآباد تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.
موسی‌پور گرجی همچنین زیرساخت‌های لازم برای نگهداری کالاهای اساسی و بهره‌مندی از شقوق مختلف حمل و نقل در این بندر را از دیگر دلایل مهم ترجیح تجار و صاحبان کالاها به این بندر برشمرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: بندر امیرآباد با ظرفیت اسمی ۷.۵ میلیون تن و ۱۵ پست اسکله فعال جهت پهلوگیری انواع شناورها در کنار تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دریایی توانسته است با اقدامات لازم جهت هیدروگرافی و لایروبی و ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد را به ثبت برساند.
موسی‌پور همچنین به دانش و توان نیروهای مجرب این بندر خصوصاً در زمینه تخصصی دریایی اشاره کرد که با رصد و پایش بموقع مسیرها، نقشه‌ها و اقدامات لازم توانسته‌اند زمان انتظار کشتی‌ها را کاهش داده و علاوه بر ارائه خدمات مناسب میزان رضایت مشتریان، صاحبان کالا و مالکان کشتی را به همراه داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی