اخبار

کشف سالانه ۱۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در کشور
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفا گفت: سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب را شناسایی و رفع می‌کنیم.
علی سیدزاده، با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اساسی شرکت‌های آب و فاضلاب برای ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به مشترکان، وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب است، گفت: استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب بدون داشتن انشعاب مجاز و قانونی، اقدام به مصرف آب از تأسیسات آبرسانی می‌کنند یا انشعاب مصرفی مغایر با مقررات دارند.
به گزارش چابک آنلاین، وی استفاده غیر‌مجاز یا انشعاب غیرمجاز از آب را با دو علت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد و افزود: بعضاً ساکنان مناطق حاشیه‌نشین به علت ناتوانی در پرداخت هزینه‌های آب و حق انشعاب، ترغیب به استفاده غیر‌مجاز از آب و برق می‌شوند و یا نگرش‌های اشتباه در برخی مناطق باعث می‌شود برخی از افراد به سمت استفاده غیر‌مجاز از آب سوق داده شوند. مدیرکل دفترمدیریت مصرف آب، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه بیشترین استفاده از انشعابات غیر‌مجاز در حاشیه شهرها انجام می‌شود، افزود: افرادی که توان سکونت در داخل شهر و روستاها را ندارند، به دلیل ساخت و ساز غیر‌مجاز به سمت انشعاب غیر مجاز نیز هدایت می‌شوند.

39درصد از مشترکان شهرستان‌های تهران مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: در یک بازه زمانی 45 روزه، 39 درصد از مشترکان خانگی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند.
قاسم شهابی افزود: در شهرستان‌های استان تهران بیشترین مصرف انرژی در رتبه نخست با 37درصد مربوط به بخش صنعتی و در جایگاه دوم با 29درصد، مربوط به بخش خانگی است و با توجه به اهمیت برق پایدار در تضمین رفاه اجتماعی آحاد مشترکان، برنامه‌ریزی برای برق‌رسانی مستمر به مشترکان تعرفه خانگی در اولویت این شرکت قراردارد.
وی افزود: از آغاز خرداد ماه تا نیمه تیرماه، بیش از یک میلیون و 400هزار قبض برای مشترکان بخش خانگی این شرکت صادر شده که از این میزان نزدیک به 570 هزار قبض، مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شده‌اند.
شهابی ارزش ریالی این پاداش‌ها را بیش از 150میلیارد ریال، معادل 21 میلیون کیلووات ساعت صرفه جویی، اعلام و تصریح کرد: مبلغ این پاداش‌ها در قبوض مشترکین درج شده و مشمولین می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن برق من، به طور دقیق از میزان پاداش‌های تخصیص یافته مطلع شوند.
وی با اشاره به اطلاع رسانی‌های گسترده پیرامون پویش «با انرژی» در راستای بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ساکنان استان تهران در بخش خانگی ادامه داد: این پویش با هدف مصرف بهینه انرژی برق و به صورت مشخص کاهش مصرف در بخش خانگی طراحی شده و از همه مردم دعوت می‌کنم تا هر چه سریعتر با نصب اپلیکیشن «با انرژی» به این پویش بپیوندند و از مزایای مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی