صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و شصت و هشت - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شصت و هشت - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده

مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبت‌نام کنند تا در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند.
مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، از آغاز طرح فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده در سامانه این ستاد از روز گذشته خبر داد و گفت: مالکان خودروهای فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلت‌ها بجز خودروهای دولتی و تاکسی‌ها، پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در بخش «فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده‌» با وارد کردن اطلاعات خود و خودرو فرسوده‌شان از بخش «ثبت نیازمندی‌ها» نوع طرح خود اعم از نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن زمان و بازه قیمتی وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را ثبت نهایی کنند.
وی افزود: متقاضیان ثبت‌نام شده، به مرور با توجه به طرح و شرایط انتخابی، خودروهایشان اسقاط و در صورت درخواست با فراهم شدن تسهیلات لازم خودرو جایگزین دریافت خواهند کرد.
سالاریه خاطرنشان کرد: همچنین سن فرسودگی مینی‌بوس‌های دیزلی ۱۲ سال، پایه گازسوز ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال، اتوبوس‌های برون‌شهری ۱۵ سال و اتوبوس‌های درون‌شهری دیزلی ۱۰ سال، پایه گازسوز ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال تعیین شده است.

 

رشد تولید و صادرات محصولات فولادی

بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در فصل بهار سال‌جاری، ۳ میلیون و ۳۱۶ هزار تن مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع تولید شده که نسبت به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار تن تولیدی طی بهار سال ۱۴۰۲، افت ۲.۸ درصدی را تجربه کرد.
بر اساس این گزارش در بهار امسال ۸۹۷ هزار تن مقاطع طویل فولادی به ارزش ۴۲۸ میلیون دلار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب رشد ۳۲.۲ و ۲۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶.۶ درصد رشد را تجربه کرده است؛ با این حال در بخش صادرات این محصول (۷۷ هزار تن به ارزش ۵۲ میلیون دلار) شاهد کاهش ۴۱.۲ درصدی در وزن و ۴۲.۳ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.
در مجموع ۶ میلیون و ۲۸ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که در مجموع ۱.۲ درصد بیشتر از میزان تولید آنها در مدت مشابه سال گذشته است. همچنین در مجموع صادرات کل محصولات فولادی ۹۷۳ هزار تن به ارزش ۴۸۰ میلیون دلار بوده که به ترتیب با افزایش ۲۰.۴ درصدی و ۸ درصدی مواجه بوده است.
در بهار امسال ۲۰ میلیون و ۲۳ هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد. البته صادرات این محصول با کاهش مواجه شده به گونه‌ای که شاهد افت ۰.۷ درصدی در وزن (یک میلیون و ۹۰۱ هزار تن) و ۱۷ درصدی در ارزش (۱۴۱ میلیون دلار) هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی