صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و شصت و هشت - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شصت و هشت - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

نخستین کارخانه تولید پهپادهای غیرنظامی در شرق کشور افتتاح شد
رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری از افتتاح نخستین کارخانه تولید پهپادهای غیرنظامی در شرق کشور خبر داد و گفت که با ساخت این پهپادها ۹۰ درصد در مصرف آب، ۳۰ درصد در مصرف سم یا محلول صرفه‌جویی می‌شود و از نمونه خارجی ۲۵درصد ارزان‌تر است.
«مهدی قرنلی» افزود: سیمرغ اس20 یک پرنده بدون سرنشین در حوزه کشاورزی است که به همت متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در مشهد طراحی و ساخته شده است. وی تصریح کرد: با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ساخت پهپادهای غیرنظامی، سازمان هواپیمایی کشوری واردات انواع مختلف پهپادها را ممنوع و محدود کرده است. قرنلی ادامه‌ داد: با هدف حمایت از تولید داخلی، پلاک‌گذاری مختص محصولات تولید داخل است تا تولیدکنندگان بتوانند در شرایط مناسب با توان بهتر به تولید محصولات داخلی ادامه دهند.
 
پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه پارکینگ یادمان شهدای کربلای ۴
نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد راهیان نور کشور گفت: پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه پارکینگ یادمان شهدای کربلای ۴ به دست توانمند ستاد راهیان نور وزارت راه و شهرسازی حاصل شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید وین اظهار کرد: پروژه بهسازی ۱۲هزار متر مربعی پارکینگ یادمان شهدای عملیات کربلای ۴ (علقمه) با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجراست. وی افزود: به منظور ارج نهادن به مقام رفیع شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار این عزیزان ستاد راهیان نور وزارت راه و شهرسازی اقدام به تسطیح و بهسازی یادمان شهدای کربلای ۴ در منطقه خرمشهر به منظور بازدید مردم عزیز و کاروان‌های راهیان نور نموده است. حجت‌الاسلام مجید وین از نظر مساعد وزیر محترم راه و شهرسازی و تأکید ایشان مبنی بر رفع مشکلات زوار راهیان نور تشکر کرد. وی در ادامه نیز گفت: به منظور تعیین سرنوشت جنگ و تصرف شلمچه، تنومه و جزایر اروندرود و پیشروی از شمال فاو با هدف نهایی تصرف شهر بصره، عملیات کربلای ۴ با فرماندهی سپاه و پشتیبانی هوایی و توپخانه ارتش با چهار قرارگاه نجف، قدس، کربلا و نوح در تاریخ ۱۳۶۵.۱۰.۳ طراحی و اجرا شد و این یادمان روزانه بین دو تا سه هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور را پذیراست.
 
افزایش ۵۰ درصدی بهره‌وری لکوموتیوها در راه‌آهن خراسان
مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: سعی کرده‌ایم از حداکثر توان لکوموتیوها برای حمل بار استفاده کنیم که منجر به رشد حدود ۵۰ درصدی بهره‌وری لکوموتیو در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در اداره کل راه‌آهن خراسان شده است. مصطفی نصیری، مدیرکل راه‌آهن خراسان، گفت: با توجه به اینکه بهره‌وری لکوموتیو و سرعت بازرگانی مورد تأکید مدیرعامل است، برای کاهش توقف واگن‌های ترانزیتی به خصوص واگن‌هایی که از مرز سرخس وارد می‌شود، تعامل‌هایی با گمرک و استاندارد که مجوز آنها برای حرکت بارهای ترانزیتی از مبدأ سرخس و بارهای صادراتی لازم است انجام شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی