صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و شصت و نه - ۲۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شصت و نه - ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

رشد ترانزیت، گواه رویکرد دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان
وزیر راه و شهرسازی توسعه روابط با همسایگان را در صدر برنامه‌های دولت دانست و اعلام کرد: رشد ترانزیت و تجارت با همسایگان خود گواه این رویکرد استراتژیک بود.
مهرداد بذرپاش با اشاره به  بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت: یکی از کارهایی که شهید جمهور و دکتر مخبر مرتب از بنده به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان دنبال می‌کردند، همین موضوع بود که محقق شد. وی افزود: توسعه روابط با همسایگان در صدر برنامه‌های دولت بود. رشد ترانزیت و تجارت با همسایگان خود گواه این رویکرد استراتژیک بود.
 
هزینه هر صندلی پرواز به نجف ۶ میلیون تومان
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به نرخ این روزهای پروازها به نجف و بغداد، گفت: با احتساب عوارض فرودگاهی و خدمات هندلینگ، همچنین نرخ سوخت در فرودگاه‌های مقصد که به صورت ارزی دریافت می‌شود، به ازای هر صندلی پرواز تهران - نجف به‌طور متوسط ۶ میلیون تومان به شرکت‌های هواپیمایی هزینه تحمیل می‌شود.
مقصود اسعدی سامانی افزود: نرخ پروازها به مقاصد نجف و بغداد در این روزها منحصر به همین ایام و ناشی از تقاضای بالای پرواز به عتبات است و به‌طور قطع پس از تاسوعا و عاشورا به نرخ‌های قبلی برمی‌گردد. وی توضیح داد: البته قیمت‌ها به صورت رفت و برگشتی محاسبه می‌شود که به‌طور معمول نرخ پرواز برگشت بین یک‌پنجم تا یک‌ششم پرواز رفت است.
این مقام صنفی تصریح کرد: به‌طور کلی، نرخ بلیت پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری نیست، بلکه عرضه و تقاضا تعیین‌کننده آن است. اسعدی سامانی اظهار داشت: امسال ۱۸ ایرلاین از ۲۳ ایرلاین موجود در کشور، پروازهای اختصاصی برای ایام عزای حسینی به نجف و بغداد دارند.
 
اولویت اجرای پروژه‌های مسکن با شرکت‌های داخلی
محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اشاره به استجازه ۲ میلیارد دلاری رهبر معظم انقلاب از محل نفت برای اجرای نهضت ملی مسکن و احتمال حضور شرکت‌های خارجی، افزود: در صورت حضور شرکت‌های خارجی، با توجه به اینکه باید تسویه حساب آنها ارزی باشد، منابع آن از همین محل ۲ میلیارد دلار باید تأمین شود.
مهدیار اسماعیلی خاطر نشان ‌کرد: شرکت‌های خارجی زیادی به‌طور دائم برای دریافت پروژه‌های مسکنی در کشورمان در تردد هستند، اما تاکنون نتوانسته‌اند به هیچ پروژه‌ای ورود داشته باشند که یکی از دلایل آن رویکرد وزارت راه و شهرسازی بر بها دادن به شرکت‌های داخلی و انجام کار توسط نیروهای ایرانی است.
وی بیان داشت: با وجود متقاضیان خارجی زیاد در این زمینه و حضور شرکت‌هایی از چین، ترکیه، هند، ارمنستان و غیره، اما تاکنون هیچ قراردادی با این شرکت‌ها منعقد نشده است.
جستجو
آرشیو تاریخی