کیوسک مجازی

خیز دولت سیزدهم
برای تعامل سازنده با آفریقا

خواب خرگوشی 11 ساله به پایان رسید
حمید لشگری فعال رسانه‌ای درباره سفر رئیس‌جمهور ایران به قاره سیاه طی توئیتی نوشت: سه‌شنبه و بعد از ۱۱ سال ریاست جمهوری ایران به آفریقا سفر می‌کند تا با جبران عقب‌ماندگی دهه تعطیل ۹۰، راه امارات و ترکیه را در شکوفایی اقتصادی طی کند؛ رئیسی که از ابتدای دولتش تجارت‌مان با این قاره را از ۶۰۰ میلیون دلار به ۱۳۰۰ میلیون رسانده، در آفریقا دنبال چیست؟

 

غفلت دولت غربگرای روحانی از آفریقا
حمیدرضا بیانی فعال رسانه‌ای توئیت کرد: اگر غربگرایان فهم اقتصادی داشتند می‌فهمیدند که آفریقا، سرزمین کامودیتی‌هاست، اما تحرکی برای دیپلماسی اقتصادی وجود نداشت. آفریقا حدود 12 درصد از ذخایر نفت جهان، 42 درصد از طلا، 80 تا 90 درصد از فلزات گروه کروم و پلاتین و 60 درصد از زمین‌های قابل کشت را در کنار منابع عظیم چوب دارد.

 

پیش به سوی نصف طلای جهان
کاربری دیگر در توئیتر خود گفت: از ویژگی‌های خوب و سودآور قاره آفریقا که رئیسی قرار است قــــــــــــرارداد‌های مشترک اقتصادی امضا کند، این است که حداقل 50 درصد از طلا و الماس دنیا در آنجا تولید می‌شود.
دومین قاره بزرگ جهان است و حدود 12 درصد جمعیت جهان را دارد که با تدبیر مناسب می‌توانیم صادرات و ارزآوری قابل توجهی داشته باشیم.

 

روحانی زبان دنیا را بلد نبود
کاربر دیگری در حساب خود نوشت: تعامل ما با قاره آفریقا که دومین ذخایر طلای دنیا را دارد تقریباً ناچیز بوده است. روحانی به ما دروغ می‌گفت با تصویب برجام مشکلات کشور حل می‌شود و زبان دنیا را بلد است. ترکیه با سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی با این کشورهای به ظاهر ضعیف، میلیاردها دلار کاسب شد. آقای رئیسی این گوی و این میدان...

 

جستجو
آرشیو تاریخی