۸۰ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: میزان تسهیلات پرداختی ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها تا به امروز به ۸۰ هزار متقاضی در کل کشور رسیده است.
ابوالفضل نوروزی با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و ودیعه مسکن رو به رشد بوده و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد بوده است، گفت: طبق آخرین آمار‌های ارائه شده تا به امروز ۸۰ هزار وام ودیعه مسکن پرداخت شده است.
نوروزی اظهار کرد: منابع مالی برای تسهیلات ودیعه مسکن و تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن از طریق سرفصل ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن دیده شده است، اما بانک‌ها در این زمینه همکاری‌های لازم را نداشته‌اند.
وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین ودیعه مسکن جزو قانون بوده است و اگر دولت‌ها در این بخش عوض شوند، به هیچ عنوان بانک‌ها حق ندارند در این زمینه کوتاهی کنند بلکه باید تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن توسط تمامی بانک‌ها ادامه یابد.
نوروزی بیان کرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و تسهیلات ساخت مسکن در قانون جهش تولید مسکن و قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن قرار گرفته شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی