اخبار

نفتکش‌های آسیب‌دیده حامل نفت خام ایران نبودند

حادثه برخورد دو نفتکش در نزدیکی ساحل سنگاپور در حالی رخ داده که برخی رسانه‌ها، محموله یکی از این نفتکش‌ها را دو میلیون بشکه نفت خام ایران اعلام کرده‌اند اما وزارت نفت اعلام کرد که هیچ‌کدام از نفتکش‌های آسیب‌دیده مرتبط با ایران نبوده‌اند و هیچ یک نیز حامل نفت خام ایران نبودند.
(جمعه ۲۹ تیرماه) دو نفتکش در سواحل سنگاپور با هم برخورد کردند.
این حادثه به سرعت در خبرگزاری‌های مهم جهان منتشر شد و برخی خبرگزاری‌ها مانند رویترز و بلومبرگ ادعا کردند که یک نفتکش غول پیکر (VLCC) که در این حادثه آسیب‌دیده بود، حامل دو میلیون بشکه نفت خام ایران به چین بوده است.
اما وزارت نفت ایران در قالب اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: هیچ‌کدام از نفتکش‌های آسیب‌دیده مرتبط با ایران نبوده‌اند.
بر این اساس تأکید شده محموله نفت خام هیچ یک از این دو نفتکش آسیب‌دیده نیز ارتباطی با ایران ندارد و متعلق به ایران نبوده است.
بر اساس مستندات منتشرشده ابرنفتکش «سیریز ۱» حامل پرچم کشور جزیره‌ای «سائوتومه و پرنسیب» واقع در خلیج گینه در غرب قاره آفریقا است. نفتکش دیگری نیز که با این ابرنفتکش برخورد داشته سنگاپوری است.
طبق اعلام وزارت نفت، مشخص نیست در شرایطی که ایران توانسته تولید و صادرات نفت خود را با وجود تحریم‌های امریکا افزایش دهد، انتساب محموله این نفتکش غول‌پیکر به ایران با چه هدف و نیتی از سوی رسانه‌های غربی مطرح می‌شود.

 

برق ۵۴ اداره پرمصرف تهران قطع شد

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: روز شنبه ۳۰ تیرماه ۵۴ دستگاه اداری پرمصرف کشوری و استانی به دلیل رعایت‌نکردن مصوبه هیأت دولت، مشمول قطع برق شدند.
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: به اطلاع مشترکان اداری شهر تهران می‌رساند به دنبال اخطارهای داده شده و پایان مهلت تعیین شده؛ از ابتدای مردادماه، اسامی مشترکان اداری که مصوبه ابلاغی هیأت وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق را رعایت نکرده و مصارف برق خود را کاهش نداده‌اند علاوه بر معرفی به استانداری تهران، جهت آگاهی عموم شهروندان نیز منتشر خواهد شد.
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ضمن قدردانی از عمده مشترکان اداری که همکاری مناسبی در کاهش مصرف برق داشته‌اند از عموم هموطنان درخواست می‌کند با حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق به حفظ پایداری شبکه برق کشور کمک کنند.
 همچنین باتوجه ‌به بار قابل‌ ملاحظه مصرف برق در بخش تجاری، ضروری است صاحبان اصناف و مشترکان بزرگ تجاری شهر تهران نیز با کاهش مصارف مازاد و استفاده از مولدهای برق در ساعات ۱۱ تا ۱۷ در مراکز بزرگ تجاری، همراه خادمان صنعت برق در کاهش بار شبکه توزیع برق باشند.
 وضعیت مصرف برق مشترکان بزرگ تجاری شهر تهران نیز با استفاده از کنتورهای هوشمند به‌صورت لحظه‌ای تحت نظارت کارشناسان این شرکت است.

جستجو
آرشیو تاریخی