اخبار

پایان واگذاری
رانتی معادن

در صورتی که بندهای اصلی قانون مادر در قانون بودجه کنار گذاشته شود، مشکلات زیادی بویژه در حوزه معدن ایجاد می‌کند.
رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و فراوری مواد وزیر صمت با اشاره به سهم متغیر استان‌ها از حقوق دولتی در قوانین مختلف گفت: موضوع بعدی قانون معادن است که در دوره گذشته اصلاحات آن طرح و زمان کارشناسی زیادی صرف شد که در زمان خود به نتیجه نرسید لذا مجلس نباید این زحمت و کار کارشناسی را کنار بگذارد.
وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال نوشتن دوباره این قوانین است در حالی که این اتفاق، زحمات گذشته مجلس و توان کارشناسی را نادیده گرفته است. محتشمی‌پور یادآور شد: ماده ۱۰ قانون معادن یکی از ضدفسادترین قوانین معدن است که در آن الزام به واگذاری معدن در قالب مزایده کردند، ما اگر این ماده را نداشتیم امروز واگذاری رانتی را به واسطه فشارها روی دستگاه‌های مختلف شاهد بودیم لذا همین یک بند پشتوانه قانونی ما شد تا فشارها را دفع کنیم. وی افزود: برخی می‌خواهند همین یک ماده قانونی را از بین ببرند و در صورتی که براساس قانون اجازه تفاسیر شخصی و نظرات دستگاه‌ها را در واگذاری معادن بدهند، به راحتی باب رانت در واگذاری‌ها باز خواهد شد.

 

اعزام هیأت تجاری و فناوری ایران به چین

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هیأت تجاری و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به چین اعزام می‌شوند.
همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی در آبان ۱۴۰۳ در شهر ژوهای چین، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری یک هیأت تجاری و فناوری متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان به چین اعزام خواهند شد.
بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی چین و برگزاری نشست‌های B2B، حضور در برخی از مراکز علمی و صنعتی چین از جمله برنامه‌های این سفر است.
به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند به حضور در این هیأت تجاری و فناوری تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند درخواست خود را از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی
ghazal.ininf.ir ثبت کنند.

 

 اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی

نتایج هفدهمین طرح عرضه خودروهای وارداتی امروز ۳۱ تیرماه اعلام می‌شود.
هفدهمین دوره از فروش خودروهای وارداتی که برای متقاضیان مرحله اول، آخرین مهلت ثبت درخواست خودرویی به حساب می‌آمد با عرضه ۳۶ مدل خودرو برگزار شد. در این نوبت از عرضه خودروهای وارداتی که متقاضیان جدید نیز امکان ثبت‌نام را در کنار ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول (اسفند ۱۴۰۱) داشتند، حدود ۱۳۰ هزار نفر، درخواست خودرویی خود را ثبت کرده‌اند. بر اساس این گزارش، قرعه‌کشی انجام و نتایج این دوره مشخص می‌شود و روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بارگذاری خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی