اخبار

نرخ بلیت پروازهای اربعین تعیین شد

در نشست مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی که به ریاست محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد، نرخ بلیت پروازهای اربعین ۱۴۰۳ تعیین شد.
محمدی ‌بخش در این نشست اظهار کرد: با رایزنی شرکت‌های هواپیمایی، عملیات پروازهای اربعین از ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و در ۹شهریورماه به پایان خواهد رسید.
وی افزود: همچنین در این جلسه نرخ بلیت رفت و ‌برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد و شهرهای دیگر به فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی رأساً به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام کرده و از فروش بلیت به صورت‌ گروهی و چارتری خودداری کنند.
وی گفت: فروش بلیت پروازها به صورت اینترنتی خواهد بود و تمامی شرکت‌های هواپیمایی ملزم به عرضه بلیت پرواز در مسیر نجف و بغداد خواهند بود.

 

۸۳۵ هزار واحد مسکونی توسط
بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد

غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند احداث و تکمیل واحدهای مسکونی را در شهرها و روستاهای تحت مسئولیت بنیاد تشریح کرد و گفت: تاکنون ۸۳۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرها توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد که از این تعداد، ۳۴۲ هزار و ۲۵۵ واحد تکمیل و بهره‌برداری شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از واحدهای تکمیل و بهره‌برداری شده، ۲۲ هزار و ۹۶ واحد آن شهری و ۳۲۰ هزار و ۱۵۹ واحد آن روستایی است.
صالحی تعداد واحدهای در دست اجرا و تحویل شده روستایی را در مجموع ۵۷۴ هزار و ۱۹۲ واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد واحد روستایی که از ابتدای دولت سیزدهم وارد فاز عملیاتی و اجرا شد، تعداد ۳۲۰ هزار و ۱۵۹ واحد تکمیل و بهره‌برداری شده و مابقی در دست اجرا قرار دارد.

 

نقش ایران در توسعه مسیر شرقی کریدور شمال - جنوب

وزارت حمل‌ونقل قزاقستان گزارش کرد: روسیه، قزاقستان، ایران و ترکمنستان نقشه راه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب (INSTC) طی سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را امضا کردند.
در این گزارش آمده است: اجرای این سند امکان افزایش توان عملیاتی کریدور را به ۱۵ میلیون تن در سال تا سال ۲۰۲۷ و به ۲۰ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ می‌رساند.
وزیر حمل‌ونقل قزاقستان اظهار کرده این کشور قصد دارد به مشارکت فعال خود در توسعه شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب ادامه دهد که بالاترین پتانسیل رشد جریان محموله را تا سال ۲۰۳۰ دارد.
مسیر اصلی کریدور شمال- جنوب از ایران است و در دولت سیزدهم این کریدور فعالیت خود را افزایش داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی