اخبار

مولدهای برق اضطراری سپاه پاسداران
به کمک تأمین برق می‌آیند
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: بر اساس تفاهمنامه اصلاح الگوی مصرف برق با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مولدهای در اختیار این نهاد به کمک صنعت برق می‌آیند.
به گزارش ایرنا از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به امضای تفاهمنامه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از شرکت‌های زیر مجموعه صنعت برق درخواست کرد مفاد این تفاهمنامه را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی مرتبط با اصلاح الگوی مصرف برق در کشور، با قید فوریت به مرحله اجرا بگذارند.  
وی، استفاده حداکثری از ظرفیت مولدهای برق اضطراری در اختیار یگان‌های سپاه با نصب کنتورهای هوشمند رؤیت‌پذیر و اتصال آنها به شبکه برق، اجرای رزمایش‌های استانی و همچنین ارائه همکاری‌های فنی در خصوص تعمیر و نگهداری مولدها را از اهم موضوع‌های این تفاهمنامه ذکر کرد.  مدیرعامل توانیر اصلاح، پایش و حذف انشعاب‌های برق غیرسازمانی از لیست انشعاب‌های مشمول تهاتر و همچنین تغییر و اصلاح تعرفه انشعاب‌ها را بر اساس کاربری که مطابق اعلام نمایندگان سپاه معرفی می‌شوند از دیگر مفاد این تفاهمنامه دانست.
 رجبی مشهدی از دیگر بندهای مهم این تفاهمنامه را سهولت‌بخشی به اجرای طرح تفکیک انشعاب‌های برق اماکن مسکونی از مراکز تجمیعی نظامی برشمرد و ارائه مستمر گزارش اقدام‌ها و صورت‌جلسه‌ها به شرکت توانیر جهت ارائه در کارگروه مشترک را از دیگر مفاد مهم تفاهمنامه با سپاه پاسداران ذکر کرد.
وی گفت: انتظار می‌رود شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق با قید فوریت اقدام‌های لازم را در جهت عملیاتی‌شدن تفاهمنامه مذکور انجام دهند.

ماندگاری گرمای هوا طی دو هفته پیش‌رو
رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور با بیان اینکه کره زمین نسبت به قبل از انقلاب صنعتی 1.63 درجه سانتیگراد افزایش دما را ثبت کرده است، از افزایش و ماندگاری دمای هوا طی دو هفته پیش‌رو در کشور خبر داد.
«محمدرضا کاویانپور» گفت: ماه گذشته در تاریخ و سابقه دمای کره زمین، یکی از گرم‌ترین ماه‌های کره زمین به ثبت رسیده و این در حالی است که ماه جاری در ادامه 12 ماه گذشته میلادی گرمایش کره زمین ادامه دارد.
رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور با بیان اینکه افزایش دما در نیمکره شمالی قابل توجه است، افزود: این شرایط سپس در غرب آسیا حائز اهمیت بوده است.
وی با بیان اینکه روند تغییرات دمای هوا طی دو هفته پیش‌رو (تا 10 مرداد) با شیب افزایشی پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: البته در این بین ممکن است شاهد بروز و ظهور نوسانات جوی باشیم، اما تداوم و ماندگاری گرمای هوا بویژه در استان‌هایی چون خوزستان، ایلام، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیز نوار جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود. کاویانپور بیان کرد: کره زمین نسبت به قبل از انقلاب صنعتی 1.63 درجه سانتیگراد افزایش دما را ثبت کرده است و ایران بر‌اساس رکوردهای جهانی در سال گذشته 1.03 سانتیگراد افزایش دما را نسبت به میانگین بلندمدت تجربه کرده است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری این عدد افزایش یابد.
رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور توضیح داد: تغییرات اقلیمی به معنای افزایش دماست اما در کنار آن معنای دیگری نیز دارد که مربوط به جریانات سیلابی می‌شود؛ برای مثال در هفته‌های اخیر در هندوستان با بالاترین افزایش دمای هوا شاهد وقوع سیلاب بودیم. همچنین در کانادا بارندگی 100 میلیمتری در تورنتو رخ داد این در حالی است که در عین حال در بخش‌هایی از این کشور شاهد آتش‌سوزی جنگل‌ها بودیم.

جستجو
آرشیو تاریخی