صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و هفتاد و پنج - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هفتاد و پنج - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

تولید خورد رکورد خواهد زد

سرعت گرفتن واردات خودروهای برقی و هیبریدی

هفته گذشته آیین نامه واردات خودروهای کارکرده مدل بالای 2019 اعلام شد . انتشار این خبر تا حدودی توانست کاهش قیمت خودرو در بازار خودرو را ایجاد کند .البته در این روند واردات خودرو های نو هم به کشور سرعت گرفته است . مجموع این مسائل می تواند به مرور باعث افزایش ثبات نسبی در بازار خودرو شود .

تداوم ثبت سفارش
مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت  گفت : با توجه به توافقات انجام شده با خودروسازان و سیاست‌های کلی وزارت صمت در بهبود کیفیت، افزایش تولید و عرضه خودرو به تناسب نیاز و سلیقه مشتریان، واردات انواع خودروها با اولویت خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و با توجه به تاثیرات مثبت زیست محیطی استفاده از خودروهای برقی و نیز مدیریت مصرف سوخت در کشور، تاکید این وزارتخانه به حمایت از واردات خودروهای برقی و هیبریدی است.
وی تولید و واردات خودرو را راهبرد کلیدی وزارت صمت در تنظیم بازار دانست و افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار قابل توجهی ثبت سفارش برای واردات خودرو به کشور انجام شد.همچنین واردات با اولویت خودروهای برقی و هیبریدی افزایش  یافته است .
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی تامین ارز برای بخش خودروی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۳ شاهد شکسته شدن رکورد تولید و واردات خودرو در کشور و نیز بهبود محسوس کیفیت خودروها باشیم.

امکان رونق صادرات
خسروی از واردکنندگان واجدین شرایط واردات خودروهای نو درخواست کرد تا با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت سفارش واردات خودرو علی‌الخصوص برقی و هیبرید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه اقدام کنند.وی با اشاره به شعار محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور اظهار امیدواری کرد تا با ورود خودروهای وارداتی به‌ویژه خودروهای برقی به کشور علاوه بر بهبود کیفیت خودروهای تولیدی در رقابت با خودروهای وارداتی، انتقال فناوری‌های روز دنیا بویژه در حوزه تولید خودروهای برقی به کشور منتقل و بومی شده و در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق صادرات خودروی تولیدی در کشور به دیگر کشورها باشیم.

افزایش ایستگاه شارژ خودروهای برقی
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت از نصب ۲۰ ایستگاه برق خودروهای برقی خبر داد و گفت: برنامه درازمدت ما توسعه ایستگاه‌های شارژ به سه هزار و ۵۰۰ نقطه است.
حسن کریمی سنجری با بیان این مطلب گفت :  در حال حاضر بحث ما تامین برق ایستگاه‌های شارژ است که روند کندی از نظر برق رسانی دارند و به طور کلی ایستگاه‌های شارژ، فشاری روی شبکه برق کشور ندارند.
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، تصریح کرد: ناترازی برق کشور فراتر از اعداد ذکر شده است و برق ایستگاه‌های شارژ نمی‌تواند اثری بر برق کشور وارد کند، برنامه‌ریزی کرده ایم تا ۱۰۰ هزار خودرو برقی به کشور وارد کنیم.
وی اضافه‌کرد: باتوجه به اینکه ما ناترازی در بحث برق داریم، برای مدیریت بار شبکه ورود خودروهای برقی به کشور را مدیریت کرده‌ایم.
کریمی سنجی یادآور شد: توانایی کشور برای توسعه خودروهای برقی بالا است، اما به دلیل توسعه زیرساخت و موضوع برق فعلا مدیریت می‌کنیم.
وی خاطرنشان‌کرد: هر خودرو برقی بالای ۳۵۰ کیلومتر می‌تواند مسافت طی کند و متوسط پیمایش خودروهایی که وارد شده اند چیزی بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتر است.
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره خدمات پس از فروش خودروهای برقی گفت: شرط واردات در وهله نخست خدمات پس از فروش است؛ بنابراین یکی از الزامات واردات، خدمات پس از فروش است و تاکید وزارت صمت ارائه خدمات گارانتی مطلوب‌تر برای واردات است.

جستجو
آرشیو تاریخی