صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و هفتاد و پنج - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هفتاد و پنج - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی

قرعه‌کشی خودروهای وارداتی انجام شد و نتایج قرعه کشی ثبت نام خودروهای وارداتی از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی
(saleauto.ir) اعلام خواهد شد.
مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی در شنبه هفته آینده ششم مردادماه خبر داد. مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در مورد پول‌های بلوکه شده، افزود: روند آزادسازی حساب‌های بلوکه شده برای خودروهای وارداتی که ۵۰۰ هزار تومان بود از اواسط هفته جاری گذشته آغاز شد و بانک‌ها در این زمینه اقدام می‌کنند. همچنین در این دور از عرضه خودروهای وارداتی ۳۶ محصول عرضه شد که از این تعداد ۱۸ خودرو دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و ۱۸ خودروی دیگر دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان خواهد بود که در این دوره متقاضیان می‌توانستند پنج مدل خودرو را انتخاب کنند.

 

حمایت توسعه تجارت از سلامت الکترونیکی

چالش‌های فعالیت کسب و کارها در حوزه سلامت الکترونیکی با کمک خود آنها و تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط برطرف شده و بخشی در حال اقدام برای رفع موانع است.
امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به چالش‌های فعالیت کسب و کارها در حوزه سلامت الکترونیکی، تصریح‌کرد: گفت‌وگو با کسب و کارها در راستای تسهیل فرایندها و رفع موانع باتوجه به تحقق شعار سال انجام می‌گیرد تا بتوانیم ضمن شناسایی موانع و نیازهای فعالان زیست‌بوم تجارت الکترونیکی، نسبت به رفع آنها اقدام کنیم. وی با اشاره به ضرورت تحقق سلامت الکترونیکی در کشور، افزود: سلامت الکترونیکی در راستای تسهیل امور مردم بوده و یکی از سیاست‌های مهم و راهبردی مرکز است. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به چالش‌های فعالیت کسب و کارها در حوزه سلامت الکترونیکی، بیان داشت: چالش‌های فعالیت کسب و کارها در حوزه سلامت الکترونیکی با کمک خود آنها و تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط برطرف و بخشی در حال اقدام برای رفع موانع است.

 

توسعه فناوری‌های هوایی با همکاری وزارت صمت

وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای توسعه فناوری‌های ساحلی و هوایی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
این تفاهمنامه همکاری با هدف زمینه‌سازی ایجاد زیست بوم صنعت دانش بنیان با مشارکت و پشتیبانی علمی دانشگاه، امضا شد.همچنین زمینه‌های همکاری توافق یادشده میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزارت صمت؛ شامل مواردی چون توسعه فناوری‌های هواپیمای تجاری و سامانه‌های آن، توسعه فناوری‌های شناورهای دریایی و سازه‌های ساحلی و فراساحلی، توسعه فناوری‌های سیستم‌های ریلی، توسعه فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی و هوشمندسازی مرتبط، توسعه فناوری‌های حوزه معدن و صنایع دریایی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی