عرضه بلیت اتوبوس‌های اربعین از ۶ مرداد با نرخ‌گذاری ستاد اربعین‌

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین برای سه مرز شمالی از ۶ مرداد و برای بقیه مرزها از ۱۰ مرداد آغاز می‌شود.
داریوش باقرجوان‌، درباره اتوبوس‌هایی که به سفرهای اربعین اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان جاده‌ای مسافری داریم که از این تعداد ۷۰۰۰ دستگاه ‌در شبکه خدمات‌رسانی حمل و نقل عمومی جاده‌ای فعال است و بقیه در جابه‌جایی کارکنان صنایع و پتروشیمی‌ها فعالیت می‌کنند.
به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نیاز است در کنار این ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰۰ دستگاه نیز برای سفرهای زیارتی اربعین اضافه شود.
وی ادامه داد: همچنین ‌از ارگان‌ها و سازمان‌های دارای اتوبوس نیز خواسته‌ایم ‌که از ناوگان پلاک عمومی آنها‌ در ایام اربعین استفاده شود.

عرضه بلیت اتوبوس به تمرچین، باشماق و خسروی از ۶ مرداد
باقرجوان با اشاره به اینکه پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین برای سه مرز شمالی از ۶ مرداد و برای بقیه مرزها از ۱۰ مرداد آغاز می‌شود، گفت: از ۶ مرداد عرضه بلیت‌ اتوبوس‌ اربعین برای سه مرز شمالی تمرچین، باشماق و خسروی آغاز می‌شود.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: از ۱۰ مرداد هم عرضه بلیت همه مرزهای اربعین در سراسر کشور انجام می‌شود.

عرضه بلیت از طریق سایت شرکت‌ها و سامانه راوی
وی اضافه کرد: زوار برای تهیه بلیت ‌به سایت‌های شرکت‌های حمل و نقلی مراجعه کنند.
‌باقرجوان افزود: همچنین‌ سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای این موضوع ‌سامانه «راوی» را در نظر گرفته است که به سامانه‌های شرکت‌های حمل و نقلی متصل است و از طریق این سامانه، نظارت‌ها نیز انجام می‌شود.

اعلام قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین‌
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین اعلام می‌شود و‌ به صورت رسمی منتشر خواهد شد.
نظارت بر قیمت‌های بلیت اتوبوس‌های اربعین
به گفته وی دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و گشت سیار، بر عرضه قیمت‌ بلیت اتوبوس‌های اربعین ‌نظارت ‌دارد.
سازمان راهداری کشور جمعاً حدود هفت هزار دستگاه اتوبوس فعال دارد که امکان فعالیت در مسافت‌های دور را دارد؛ پیش از اینکه رئیس سازمان راهداری اعلام کرده بود برای پاسخگویی به جبران کمبود ناوگان در بازه زمانی اربعین از اتوبوس ارگان‌های دیگر باید بهره‌مند شد.
علاوه بر اتوبوس‌هایی که باید به سفرهای اربعین اختصاص داده شود، حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر نیز برای جابه‌جایی مسافرین در مسیرهای داخل کشور نیاز است و هم‌اکنون ۵ هزار دستگاه اتوبوس در کشور نیاز است که به نظر می‌رسد با همکاری برخی از ارگان‌ها مانند نیروهای انتظامی، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها این کمبودها تا حد زیادی جبران خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی