اخبار

انجام پروازهای اربعین توسط ۱۶ شرکت در ترمینال سلام
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ۱۴ شرکت هوایی داخلی و ۲ شرکت هوایی خارجی عملیات پروازهای اربعین را انجام خواهند داد. سعید چلندری افزود: آمادگی و امکانات برقراری 4 هزار پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) در بازه زمانی اربعین وجود دارد. وی بیان کرد: علاوه بر خدمات‌رسانی به زائرین حسینی، ۲۶ موکب فرهنگی نیز به مناسبت عزای حسینی در ترمینال سلام برپا خواهد شد. چلندری یادآور شد: عملیات پروازهای اربعین از ۲۲ مردادماه آغاز می‌شود و تا پس ‌از ایام صفر ادامه خواهد داشت. وی گفت: همچنین پارکینگ ترمینال سلام شهر فرودگاهی ظرفیت پارک ۱۱ هزار خودروی زائران را به صورت رایگان دارد.
 
رشد ۱۶ درصدی راه‌آهن شرق در بارگیری
مدیرکل راه‌آهن شرق از رشد ۱۶ و ۱۴ درصدی راه‌آهن شرق در بارگیری و تن کیلومتر خبر داد.
علی حکامی، با بیان اینکه دو موضوع بارگیری و تن کیلومتر از مهم‌ترین شاخص‌های راه‌آهن هستند، گفت: راه‌آهن شرق در سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، ۱۶ درصد در حوزه بارگیری و ۱۴ درصد نیز در شاخص تن کیلومتر رشد داشته است. مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: مبحث تن کیلومتر ارتباطی مستقیم با درآمد راه‌آهن دارد و همچنین شاخص بارگیری، نشان‌دهنده میزان پاسخگویی راه‌آهن به تقاضای مشتریان است. حکامی، راه‌آهن شرق را به‌عنوان قطب معادن کشور معرفی کرد و افزود: یک مسیر ریلی از ایستگاه سنگان تا ایستگاه میاندشت برای حمل بار فولاد اهواز و تأمین بار ذوب‌آهن اصفهان در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه ایمنی را به‌طورجدی در راه‌آهن شرق دنبال می‌کنیم، گفت: راه‌آهن شرق در شاخص‌های ایمنی در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان ناحیه برتر مقام سوم را کسب کرد.
 
آمادگی شرکت ‌فرودگاه‌ها برای پذیرایی از هیأت‌های خارجی مراسم تحلیف ریاست جمهوری
شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد، با اتخاذ همه تدابیر امنیتی، ایمنی و با رعایت استانداردهای بین‌المللی در بخش‌های عملیاتی، آماده پذیرایی از هیأت‌های خارجی برای انجام باشکوه مراسم تحلیف ریاست جمهوری است. بر اساس اطلاعیه این شرکت، با نزدیک شدن به تاریخ تحلیف رئیس‌جمهور چهاردهم، همه تمهیدات و مقدمات برای پذیرش سران کشورها و هیأت‌های سیاسی شرکت‌کننده در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان مهیا می‌شود.
 
پیشنهادهای ایران برای اصلاح ساختار کاری در اتحادیه هواشناسی آسیا
سحر تاج‌بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در سومین نشست تیم کاری مفهوم منطقه‌ای اتحادیه هواشناسی آسیا که با حضور نمایندگان برخی کشورهای آسیایی به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم پیرو صحبت‌های دبیرکل سازمان ملل، همه مردم دنیا تا سال ۲۰۲۷ به وسیله سامانه «هشدار سریع برای همه» از آسیب مخاطرات جوی محافظت شوند، باید یک تیم کاری در ساختار کاری جدید اتحادیه هواشناسی آسیا اضافه شود.
جستجو
آرشیو تاریخی