صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و هفتاد و هفت - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هفتاد و هفت - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

تحویل پروژه‌های مسکن پردیس
تا شهریورماه
معاون وزیر راه از تزریق منابع مالی به مسکن مهر و نهضت ملی مسکن شهر پردیس خبر داد و گفت: مقرر شده پروژه‌های با پیشرفت ۸۵ درصد تا شهریور تحویل مردم شود.
سعید غفوری با اشاره به تزریق منابع مالی به پروژه‌های شرکت عمران پردیس، اظهار کرد: با توجه به تزریق منابع مناسب به پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در روزهای گذشته، مقرر شد طی روزهای آینده با افزایش نیروهای انسانی و جبهه‌های کاری در همه پروژه‌ها، اثر تزریق منابع مالی تا یک ماه آینده مشهود باشد. وی افزود: مقرر شد در کنار اخذ تعهد، انبوه‌سازان برنامه زمان‌بندی تحویل واحدها را بر اساس تزریق منابع مالی، ارائه کنند.
وی تأکید کرد: با هرگونه کم‌کاری برخورد خواهیم کرد. در این راستا مردم بازوی نظارتی پروژه‌ها هستند و در صورت مشاهده هرگونه کم‌کاری از سوی پیمانکاران، آنها می‌توانند موارد را از شرکت عمران پردیس یا شرکت عمران شهرهای جدید ایران پیگیری کنند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: مقرر شده شهریورماه امسال، همه پروژه‌های با پیشرفت 85 درصدی به مرحله بهره‌برداری و تحویل به مردم برسند.
 
جزئیات محدودیت پروازی فرودگاه مهرآباد در روز تحلیف
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از ابلاغ محدودیت‌های پروازی مراسم تحلیف خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها حداقل ۶۰هیأت دیپلماتیک در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند. ‌ ابراهیم مرادی اظهار کرد: شرایط و محدودیت‌های مربوط به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد جهت برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران بررسی و ابلاغ شد. وی افزود: همه پروازهای VFR (پروازهای با دید) برای روزهای 7 و 9 مرداد ماه در داخل پایانه هوایی تهران تعلیق شد. همچنین، پروازهای فرودگاه مهرآباد در روز نهم مرداد ماه، همزمان با روز تحلیف، تا ساعت 12 به وقت محلی به صورت عادی انجام خواهد شد. از ساعت 12 تا ساعت 22 این فرودگاه هیچ‌گونه پرواز ورودی داخلی را نخواهد پذیرفت و تنها پروازهای داخلی خروجی از این فرودگاه انجام می‌شود.
 
رشد ۱۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بنادر کشور از ابتدای سال
مدیرکل بندری سازمان بنادر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۴ درصدی داشته است.
عادل دریس گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر کشور به ۲۰۶ میلیون تن رسیده است که پنجاه میلیون تن آن به کالا‌های اساسی اختصاص دارد. خوشبختانه با توجه به اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی شاهد هستیم که بیش از ۷میلیون و ۴۵۰هزار تن کالا تخلیه شده است که ۱۴ درصد رشد داشته است. دریس توضیح داد: سازمان بنادر برای آنکه خود را آماده کند رویکردها را تغییر دهد به سمت مکانیزه کردن بنادر رفته است و قریب به ۸۹۰ هزار تن ظرفیت در بنادر جنوب ایجاد شده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی