نفوذ هکر‌های چینی به ایمیل‌های دولت امریکا

به گزارش «ایران اقتصادی»، منابع رسمی در امریکا اعلام کردند دولت این کشور و بویژه وزارت امور خارجه هدف یک حمله سایبری از طرف چین قرار گرفته است.
شرکت مایکروسافت، غول فناوری رایانه‌ای اعلام کرد «عاملی در چین که ما آن را استورم-۰۵۵۸ نامگذاری کرده‌ایم، ایمیل (رایانامه)‌های تعدادی از نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی امریکا را هدف گرفته است.»
مایکروسافت اهدافی که مورد حمله واقع شده‌اند را شناسایی نکرد، ولی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا چهارشنبه گفت این وزارتخانه هدف این حمله سایبری بوده است.
وی بدون اشاره به جزئیات گفت «وزارت خارجه متوجه یک فعالیت غیرطبیعی شد و اقداماتی فوری برای ایمن‌سازی سامانه‌های رایانه‌ای خود اتخاذ کرد و همچنان اوضاع را به دقت زیر نظر خواهد داشت؛ در زمینه امنیت سایبری، ما واکنش و پاسخ‌های خود را به این حملات افشا نخواهیم کرد و در مورد این اتفاق هم تحقیقاتی صورت خواهد گرفت.»
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، صندوق‌های ایمیل (رایانامه) هدف گرفته شده، طبقه‌بندی شده و محرمانه نبوده‌اند و به نظر نمی‌رسد به وزارت دفاع (پنتاگون) یا نهاد‌های اطلاعاتی و نظامی حمله‌ای شده باشد.
این روزنامه البته شامگاه چهارشنبه به نقل از مقامات امریکایی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت به رایانامه‌های جینا ریموندو وزیر بازرگانی امریکا حمله سایبری شده است.
این در حالی است که وزارت بازرگانی امریکا محدودیت‌های تجاری در مورد چین بویژه در زمینه فناوری‌های پیشرفته اعمال کرده که خشم پکن را برانگیخته است.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور امریکا در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی‌  ABC از یک «حمله سایبری که خیلی زود رهگیری شد» خبر داد.
این حمله سایبری جدید در زمانی صورت می‌گیرد که امریکا و چین که درگیر رقابت شدیدی هستند، پس از ماه‌ها تنش، بویژه با سفر ماه گذشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا به پکن، تماس‌های خود را در بالاترین سطوح از سر گرفتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی