اخبار

ممنوعیت علی اکسپرس و وی چت برای کارمندان هلندی
به گزارش «ایران اقتصادی»، سازمان خبری NOS هلند به نقل از منابع آگاه نوشت: ۱۰ اپلیکیشن همچون تیک تاک ، وی چت، علی اکسپرس و غیره برای کارمندان دستگاه‌های دولتی ممنوع شده‌اند.  بر اساس گزارش رویترز، سرویس‌های اطلاعاتی هلند (AIVD) در آوریل، چین را بزرگترین تهدید برای امنیت اقتصادی هلند خوانده بود. به گزارش ایسنا، پیش از این، کشورهای متعدد دیگری با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی، استفاده از اپلیکیشن‌های چینی در دستگاه‌های دولتی خود را ممنوع کرده‌اند. به‌عنوان نمونه، هند تیک‌تاک و ده‌ها اپلیکیشن چینی دیگر را با این ادعا که به طور بالقوه برای امنیت و یکپارچگی کشور زیان آور هستند، در ژوئن سال ۲۰۲۰ در همه دستگاه‌ها ممنوع کرد. همچنین تایوان، تیک‌تاک و بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های چینی را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد و در دسامبر سال ۲۰۲۲، تحقیقاتی را درباره این اپلیکیشن شبکه اجتماعی به‌دلیل عملیات مشکوک غیرقانونی در جزیره آغاز کرد.

صادرات روسیه به چین از واردات پیشی گرفت
به گزارش «ایران اقتصادی»، بر اساس داده‌های چین، حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با ۴۰.۶ درصد افزایش به ۱۱۴.۵۴۷ میلیارد دلار رسیده است.  چین در شش ماهه نخست سال‌جاری میلادی ۵۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار کالا به روسیه صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ ۷۸.۱ درصد افزایش داشت، در حالی که صادرات روسیه به چین با ۱۹.۴ درصد افزایش به ۶۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار رسید.  داده‌ها حاکی از آن است که تراز تجاری به ارزش ۹.۹۷۹ میلیارد دلار به نفع روسیه است، زیرا صادرات روسیه به بازار چین بیشتر از واردات این کشور از چین است.  به گزارش فارس، تنها در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حجم مبادلات تجاری بین روسیه و چین ۲۰ میلیارد و ۸۳۱ میلیون دلار بوده و روسیه به چین ۱۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار کالا صادر کرده در حالی که چین به ارزش ۹ میلیارد و ۵۵۱ میلیون دلار به روسیه کالا صادر کرده است.

موافقت IMF با وام 3 میلیارد دلاری پاکستان
به گزارش «ایران اقتصادی»، هیأت اجرایی صندوق بین‌المللی پول (IMF)، اعطای وام سه میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرد.
بر اساس این گزارش، هیأت اجرایی صندوق بین‌المللی پول توافقنامه آماده اجرا با پاکستان را تصویب کرده است و پس از آن مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بلافاصله در اختیار پاکستان قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس این بیانیه، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار دیگر در ماه‌های نوامبر و فوریه پس از ارزیابی مجدد برنامه‌ریزی به این کشور واگذار می‌شود. پاکستان باید پس از دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول به شدت به سیاست‌های تصمیم‌گیری شده پایبند باشد. به گزارش صداوسیما به نقل از نشریه جئونیوز، برنامه اصلاحات اقتصادی در پاکستان بر پایه حمایت فوری از اقتصاد است که به این کشور کمک می‌کند تا عدم تعادل داخلی و خارجی را از بین ببرد.

جستجو
آرشیو تاریخی