حذف ممنوعیت در واردات کالاهای آی‏تی توسط اتحادیه فناوران رایانه تهران

حدیث حدادی
روزنامه نگار

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفت‏و‏گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: در برهه زمانی مشخصی اعلام کردند برخی از کالاهای آی‏تی در کشور تولید می‏شود، بنابراین برای واردات آنها ممنوعیت ایجاد شد. اتحادیه با پیگیری که انجام داد و جلساتی که با وزارت صمت برگزار کرد، موفق به حذف این ممنوعیت در واردات شد. همچنین یکی از مشکلات اعضای فعال این اتحادیه عدم هماهنگی ضریب مالیاتی با سود اعضای این صنف است به‏طوری که سود فعال این صنف 2 تا 3 درصد بوده اما ضریب مالیاتی در نظر گرفته برای آنها 8 درصد است. در این راستا و به‏منظور کاهش ضریب مالیاتی، این اتحادیه اقدام به نامه‏نگاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی کرده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.
محمدرضا فرجی تهرانی افزود: کمیسیون‏های متعددی در این اتحادیه فعالیت می‏کنند که شامل کمیسیون شکایت، کمیسیون فنی، کمیسیون حل اختلاف و کمیسیون مالیاتی می‏شود. در کمیسیون شکایت به اعتراضات و شکایاتی که مصرف‏کنندگان نسبت به کالایی که خریداری کرده‏اند، داشته باشند رسیدگی می‏شود. همچنین افرادی که قصد دریافت مجوز کسب و کار را داشته باشند به کمیسیون فنی مراجعه کرده و از آنها آزمون‏های لازم گرفته می‏شود تا بتوانند جواب کسب دریافت کنند. کمیسیون حل اختلاف نیز مربوط به زمانی است که بین اعضا و سایر صنف‏ها اختلاف و مشکلی وجود داشته باشد و در این کمیسیون، اعضای آن به بررسی و کارشناسی چنین مواردی می‏پردازند. یکی دیگر از کمیسیون‏ها مربوط به امور مالیاتی است که اعضای آن در جلسات حل اختلافات فعالان صنف فناوران رایانه تهران شرکت کرده و از حقوق آنها دفاع می‏کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‏هایی که اتحادیه فناوران رایانه تهران داشته در سال‏های گذشته 6 رسته به این اتحادیه اضافه شده که یکی از آنها خدمات آنلاین است. یکی دیگر از اقداماتی که اتحادیه انجام داده مربوط به بیمه است. به‏طوری که هر ساله بیمه تکمیلی را برای اعضای فعال در نظر گرفته که در صورت تمایل می‏توانند فعالان این صنف از آن استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی