برگزاری جلسات حل اختلاف در اتحادیه خشکشویی و لباسشویی

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی در گفت‏و‏گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: یکی از اقداماتی این اتحادیه انجام داده مربوط به تشکیل کمیسیون حل اختلاف است. به‏طوری که اگر اختلافی بین مشتری و واحد صنفی ایجاد شود این کمیسیون به بررسی آن می‏پردازد. اگر تعداد شکایات زیاد باشد هر هفته روز دوشنبه این جلسات برگزار می‏شود و اگر تعداد شکایات کم باشد یک هفته در میان این جلسات برگزار خواهد شد. در جلسات این کمیسیون دو نفر از شورای حل اختلاف، یک نماینده از سوی اتحادیه و یک منشی حضور دارند.
ابوالفضل رجب‏زاده گفت: همه‏ساله در روزهای آغازین سال اتحادیه یک نرخنامه برای اعضا صادر می‏کند. اما با توجه به نوسان قیمتی که در کالاها وجود دارد، اعضای صنف دائماً با افزایش قیمت کالاها و مواد مورد نیاز مواجه هستند که همین امر موجب شده سود آنها به حداقل برسد. بنابراین برخی از فعالان صنف خشکشویی و لباسشویی از این حرفه خارج شده‏اند. همچنین در این اتحادیه افرادی که تمایل به دریافت پروانه کسب دارند، به واحدهای صنفی که اعضای کمیسیون آموزش هستند، معرفی می‏شوند و این واحدها از آنها آزمون دریافت می‏کنند. اگر در آزمون نمره قبولی بیاورند به آنها پروانه کسب و کار تعلق می‏گیرد. اما در صورت نداشتن مهارت کافی باید به منظور دریافت جواز کسب‏و‏کار یک مباشر معرفی کنند.
وی افزود: به‏منظور رفاه بیشتر اعضای اتحادیه چندین‏بار برای دریافت وام با بانک‏های مختلف مکاتباتی داشته‏ایم اما به نتیجه مطلوب نرسیده‏ایم. همچنین برای کاهش هزینه آب، برق و گاز تاکنون نامه‏نگاری‏هایی را با وزارت نیرو و شرکت گاز داشته‏ایم که هنوز این امر نیز به نتیجه نرسیده است. یکی از مهم‏ترین مشکلات فعالان صنف خشکشویی و لباسشویی مربوط به امور مالیاتی است. به‏طوری که ضریب مالیاتی که سازمان امور مالیاتی کشور برای ما در نظر گرفته بسیار بالا است که در‏این‏باره چندین نامه به اتاق اصناف ارسال کرده‏ایم، اما در این خصوص نیز هنوز پاسخی دریافت نکرده‏ایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی