تلاش اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین به‏منظور کاهش مالیات اعضا

رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین در گفت‏و‏گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: برخی از اعضای این صنف در رسته‏های تولید ظروف مسی، لوله‏های استیل و مسی فعالیت دارند و علاوه بر آن برخی دیگر از اعضا به واردات ورقه‏های فلزی همچون روی، نیکل و استیل نیز مشغول هستند. در واقع فعالان این صنف، تماماً با صنوف تولیدی و کارخانه‏ها همکاری می‏کنند. یکی از اقدامات مهمی که در ماه‏های اخیر پیگیر آن بوده‏ایم مشکلی است که درگاه صدور پروانه کسب و کار دارد. به‏طوری که زمانی که افراد اسناد لازم برای برای دریافت مجوز را بارگذاری می‏کنند صحت‏سنجی و اعتبارسنجی در این زمینه صورت نمی‏گیرد که در حال حاضر با نامه‏نگاری‏های صورت گرفته از سوی اتحادیه با سازمان مربوط در حال برطرف کردن این مشکل هستیم.
عبدالله اقبالی افزود: یکی از مشکلات فعالان صنف سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین ضریب سودی است که سازمان امور مالیاتی کشور برای اعضای صنف در نظر گرفته است. معمولاً در معاملات اعضای این صنف با کارخانه‏ها فاکتور صادر می‏شود که به علت خرید عمده دارای مبلغ بالا و سود کمی است، اما اداره دارایی به کل حجم معاملات توجه می‏کند و میزان مالیات را بر این اساس محاسبه می‏کند. اتحادیه برای رفع این امر اقدام به نامه‏نگاری و برگزاری جلسات متعدد به‏منظور کاهش ضریب سود اعضا کرده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است. با توجه به قانون جدید اعضای هیأت مدیره اتحادیه‏ها نمی‏توانند بیشتر از دو دوره در هیأت مدیره حضور داشته باشند. در این راستا نیز اتحادیه تاکنون علاوه بر نامه‏نگاری‏های متعدد با اتاق اصناف جلساتی برگزار کرده است.
وی بیان کرد: به‏منظور پوشش هزینه‏های درمان، اتحادیه با قراردادی که با یکی از بیمه‏ها داشته است، بیمه تکمیلی را برای اعضا درنظر گرفته که هر کدام از فعالان این اتحادیه می‏توانند تحت پوشش آن قرار بگیرند. همچنین اتحادیه به اعضایی که درخواست دریافت وام دارند کمک کرده و اسناد و مدارک لازم را در اختیار آنها قرار می‏دهد تا بتوانند وام خود را دریافت کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی