تلاش اتحادیه فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی به منظور کاهش ضریب مالیاتی

 
رئیس اتحادیه فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: اعضای این اتحادیه در رسته‌های مختلفی همچون در و پنجره‌های پیش ساخته، ‌ام‌دی‌اف، نوپان، صفحه‌های کابینت، پارکت، لمینت‌های چوبی، انواع چوب‌های وارداتی و داخلی، خرده‌فروشی زغال و هیزم، تیر چوبی و نردبان فعالیت می‌کنند. یکی از اقداماتی که اتحادیه به منظور رفاه بیشتر اعضای خود انجام می‌دهد، هماهنگی با یکی از شرکت‌های بیمه برای بیمه تکمیلی است؛ به گونه‌ای که به صورت اختیاری اعضایی که تمایل به استفاده از این بیمه را دارند، می‌توانند هر سال برای ثبت‌نام اقدام کنند.
عباس هادی‌زاده افزود: علاوه بر آن اتحادیه در کلاس‌های آموشی در خصوص امور مالیاتی و قوانین جدید شرکت کرده و اطلاعات و آموزش‌های مربوط به آن را در کانال اتحادیه قرار می‌دهد تا همه اعضا به صورت یکپارچه از آن مطلع شوند. همچنین اتحادیه با یکی از شرکت‌های آی‌تی قراردادی را به منظور راه‌اندازی وب‌سایت اتحادیه تنظیم کرده‌ تا بتوانیم از طریق کدی که در اختیار هر کدام از اعضای خود قرار می‌دهیم، به صورت مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنیم. یکی دیگر از اقدمات مهم اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فرآورده‌های خام چوبی، شناسایی 150 فعال بدون مجوز در این صنف بوده است که پس از پیگیری‌های لازم، آنها اقدام به دریافت جواز کرده‌اند.
وی گفت: این اتحادیه مشمول بند 4 ماده 26 شامل صنوف آلاینده می‌شود، بنابراین اعضای فعال آن طبق قانون باید از شهر خارج شوند اما اعضا نمی‌توانستند مجوز لازم برای فعالیت خود را از اتحادیه تهران دریافت کنند و در این زمینه مشکلات متعددی وجود داشت. اتحادیه با نامه‌نگاری‌هایی که با اتاق اصناف، وزارت صمت و دفاتر انفورماتیک داشت، موفق شد این مشکل را برطرف کند. یکی از کمیسیون‌های فعال در این اتحادیه، کمیسیون حل اختلاف است که وظیفه رسیدگی و برطرف کردن اختلافات و مشکلات درون‌صنفی را که بین اعضا ایجاد می‌شود، به عهده دارد. این کمیسیون از 5 نفر از اعضای پیشکسوت صنف تشکیل شده است. هادی‌زاده بیان کرد: یکی دیگر ازکمیسیون‌های فعال در اتحادیه فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی، کمیسیون شکایات است که در آن شکایات مصرف‌کنندگان از اعضا مورد بررسی قرار می‌گیرد. این شکایات گاهی از سوی وزارت صمت به اتحادیه ارجاع داده می‌شود و گاهی خود مصرف‌کنندگان به صورت مستقیم شکایات خود را به اتحادیه اعلام می‌کنند. در این کمیسیون 5 عضو وجود دارد که همه آنها در خصوص این صنف تخصص لازم را دارند و بعد از بررسی شکایت‌ها، آنها را حل و فصل می‌کنند. همچنین یکی دیگر از کمیسیون‌های فعال این اتحادیه، کمیسیون بازرسی است که از 5 عضو تشکیل شده است. این کمیسیون در بازرسی‌های خود افزایش بی‌رویه قیمت و دارا بودن مجوز کسب‌وکار را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین بازرسان این کمیسیون وظیفه بررسی مکان و شرایط افرادی را که تقاضای دریافت مجوز کرده‌اند، به عهده دارند.
وی تأکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات اتحادیه فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی برای اعضا پیگیری کاهش ضریب مالیاتی است زیرا در حال حاضر ضرایب مالیاتی این صنف با درآمد اعضا همخوانی ندارد و میزان آن بیشتر از سودی است که اعضا کسب می‌کنند. در حال حاضر اتحادیه پیگیر این امر است و در این زمینه مکاتباتی با اتاق اصناف و وزارت دارایی داشته اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی